Новите по-високи такси за аеронавигационно обслужване на самолетите в зоната на българските летища се отлага за 1 септември, съобщиха авиопревозвачите. Преди седмица правителството одобри нови такси, които трябва да се плащат на РВД, за да ръководи дейността в зоната на аеропортовете. Те трябваше да влязат в сила от 1 март. Въпреки че в документа беше записано, че таксите са съгласувани с авиокомпаниите, още на следващата седмица превозвачите поискаха отлагане на по-високите такси след приключване на активния летен сезон.
Според източници на Mediapool, директорът на РВД Емануил Радев е заблудил представителите на ведомството, че документът е бил съгласуван с авиокомпаниите и ще понесе финансова санкция затова.
Проблемът на авиокомпаниите е, че те вече са сключили договори с туроператорите за превоз и по-високите такси за аеронавигационното обслужване няма как да се отразят в туристическите пакети.
Таксата за обслужване на въздухоплавателни средства с максимално излетно тегло над 10 тона се вдигна от 505,90 евро на 758,85 евро.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
ti koga posledno si se zanimaval s matematika, che smetna tova? uvelichenieto za 1 pytnik shte bade max 1 evro za bilet, no nali traibva da se plue
Ами ако се повишат цените на горивото, пак ли авиопревозвачите ще кажат на Лукойл например - хайде след сезона, щото не сме го калкулирали...?Реално това означава, че тези авиокомпании, които излитат или кацат на българско летище ще получават услуга на цена, по-ниска от разходите за нейното извъшшване - на практика получават подарък. А тези, които прелитат, ще субсидират тези, които ползват летищата.
Докато не се изплатят вложените инвестиции,летището не може да се продава.Така е по закон. То си остава изключително държавна собственост.
Vijte samo kakva sgrada si vdignaha o6te po vremeto na chovekoliubivia kostov!!! Uvelichenieto e s 33%, koeto znachi che vsichki bileti shte skochat s okolo 50 evro! No kakto prestanahme da hodim na stanalite otvratitelno prezastroeni i skapi "rodni" zimni i letni kurorti, taka shte kacame v Belgrad, Bukuresht ili Skopie...
Защо я увъртате? Кажете простичко на хората: ами дойдоха "момчетата с цигулките" на ТИМ и държавните чиновничета напълниха гащичките! Това е!
Ами ако се повишат цените на горивото, пак ли авиопревозвачите ще кажат на Лукойл например - хайде след сезона, щото не сме го калкулирали...?Реално това означава, че тези авиокомпании, които излитат или кацат на българско летище ще получават услуга на цена, по-ниска от разходите за нейното извъшшване - на практика получават подарък. А тези, които прелитат, ще субсидират тези, които ползват летищата.