По-високите сметки за ток на “Енерго-Про“ са заради по-дълъг период на отчитане

По-високите сметки за ток на “Енерго-Про“ са заради по-дълъг период на отчитане

По-високите януарски сметка за ток в Североизточна България бяха обяснени от снабдителя “Енерго-Про“ с по-ранното отчитане на потреблението заради коледните и новогодишни празници и студеното време в края на 2012 г. Така декемврийската сметка е била за по-малко дни потребление, а януарската – с 9 дни повече, тъй като отчитането на електромерите е направено преди 22 декември, обясниха от доставчика.

 

Дружеството дава пример, че ако клиент, чийто електромер се засича на 25 декември, е отчетен на 17 декември, на практика сметката му е 40 дни, тъй като за да влезе в график следващото му отчитане е на 25 януари. “Ако се приеме, че няма никаква промяна в навиците на клиента и температурите не се променят през целия период от 1 декември до 1 февруари, математически сметката му за януари ще бъде почти двойно по- голяма от тази за декември, само поради факта, че включва двойно повече дни“, обясняват от “Енерго-Про“. Снабдителят допълва, че коледните студове имат допълнително влияние върху сумите в сметките за клиентите отопляващи се с електроенергия, както и принципно повишение на електропотреблението но новогодишните празници.

 

Фактор оказва и поскъпването на тока с 13.8 на сто от 1 юли 2012 г. при сравнение на сметките през януари миналата година.

 

От дружеството посочиха, че клиентските им центрове и единният им телефон 0700 161 61 са на разположение на клиентите за въпроси по сметките и потреблението им. "Всеки клиент, който няма възможност да плати навреме, може да подаде искане за разсрочване на задължението си в най-близкия център за обслужване на клиенти. Всяко искане се разглежда индивидуално, като по правило компанията се стреми да постигне споразумение, за да избегне излишните усложнения при клиентите и допълнителните разходи от изключването", коментира Мария Димитрова, директор “Обслужване на клиенти” в “Енерго-Про“.

 

От значително повишение на сметките се оплакват и потребителите в Западна България, която се обслужва от ЧЕЗ. Дружеството се проверява от икономическото министерство и от сряда организира приемни в градовете Благоевград, Гоце Делчев и Сандански, където обяснява на хората сметките и приема техните жалби. От началото на годината дружеството е приело 54 жалби от сметки, като от тях 42 са подадени в сряда от благоевградчани. В четвъртък представители на компанията са в Гоце Делчев, а в петък в Сандански. От ЧЕЗ заявиха, че докато се разглеждат оплакванията на клиентите няма да им се спира електрозахранването. Ако има сгрешени сметки, те ще бъдат коригирани в следващия месец, а за абонатите, които имат финансови затруднения, ще се предложат схеми за разсрочено плащане.

Споделяне

Още по темата

Още от България