Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Победата" по пакета "Мобилност" се оказа преждевременна и съмнителна

4 коментара
"Победата" по пакета "Мобилност" се оказа преждевременна и съмнителна

Обявената в понеделник от евродепутати „победа“ за българските искания, свързани с т.нар. пакет "Мобилност" за командированите работници в транспортния сектор, се оказа преждевременна и много съмнителна. Оказа се, че наистина някои от българските позиции са приети от Комисията по транспорт към Европейския парламент, но за сметка на това са се появили нови предложения, които, ако бъдат окончателно приети, правят документа още по-проблематичен за българските превозвачи. Някои от тях затова във вторник заплашиха с нови национални протести.

 

Международните шофьори ще могат да използват кабините си за почивка, няма да е необходимо да се връщат на всеки три седмици у дома и няма да се прилага местното законодателство при заплащането им, съобщи вчера Андрей Новаков (ГЕРБ/ЕНП), който единствен от българските евродепутати имаше право да гласува.

 

Той определи взетото решение като "абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция". Промените добиха популярност като законът "Макрон", защото бяха вкарани по инициатива на Франция.

 

Тя искаше на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, почивките им да бъдат в хотел, както и заплащането на труда им да става по местното законодателство, ако водачите са били повече от 72 часа в дадена страна. Всичко това обаче беше отхвърлено, каза Новаков.

 

Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа, допълни евродепутатът от ГЕРБ.

 

Днес обаче се оказа, че всичко това не е съвсем така, а превозвачите започват подготовката на нов национален протест, срещу текстовете от пакет "Мобилност", приети от комисията по транспорт в ЕП.

 

Пред "Фокус" заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов обяви, че за никаква победа не може да става въпрос, защото приетите текстове съдържат изключително неблагоприятни за бранша новости. Думите му потвърди и изпълнителният директор на Камара на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров.

 

Изискването за командироване на водачите по думите му наистина е отпаднало и спането на борда на превозното средство остава разрешено, но пък това ще става при куп условия - на паркинги с видеонаблюдение, тоалетни, душове и т.н. "Ние не знаем да има такива паркинги", заяви Димитров.

 

"Появява се една нова точка, която гласи, че третата седмица трябва да има едно товарене и разтоварване в територията на страната по регистрация. Това за нас е много по-лошо, отколкото прибирането на водача у дома", добави той. И обобщи, че засега са удовлетворили някои от българските искания, но са вкарали някои нови, които много повече утежняват положението им.

 

"Капитал“ уточнява, че става дума поправка в друг регламент – за общите правила в транспорта, внесена от германския ляв депутат Исмаил Ертуг. Тя гласи, че "камионите... трябва да извършват, като част от договор за превоз, поне едно разтоварване или натоварване на стоки на всеки три седмици в страната, в която те са установени."

 

Мотивът за тази поправка е, че по този начин ще се ликвидира практиката на фиктивни компании, които са регистрирани в една страна, но наемат работници в друга. Фиктивните компании, които нямат реален бизнес в страната, в която са регистрирани, няма да могат да отговорят на условието да правят реални курсове до нея. Компаниите - пощенски кутии се използват основно от западни компании, които искат достъп до по-евтина работна, но поправката ще удари основно транспортните фирми от Източна Европа, които сега ще имат нови разходи, отбелязва "Капитал“.

 

Ако този текст бъде одобрен, превозвачите ще трябва да връщат не само служителите си, но и камионите си на всеки три седмици. Освен това те ще трябва да представят и договори за превози към страната си по регистрация, така че да не могат фиктивно да ги връщат само за да спазят триседмичното ограничение.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #4

    Ел ква стана тая? Оная вечер Рапонът и неговото министърче за какво разтягаха локуми 15 минути пред телевизиите? Явно не бяха разбрали за какво иде реч, но това не им попречи да ни баламосват за пореден път. Абе, докога ще търпим тая алчна, некадърна и корумпирана банда да ни "управлява"?

  2. Слушах радьо Фокус по въпроса-страните извън ЕС, кaто Сърбия и Македония ще имат по-лбагоприятно третиране от Източна Европа-член на ЕС!

  3. lubo
    #2

    E щом една транспорна фирма е регистрирана в България, сигурно е нормално от време на време камионите да минават и през България. Като имат толкова бизнес в Германия, да си регистрират в Германия фирма. Нашите тарикати искат да им вземат бизнеса, а онези се дърпат - нормално.

  4. Мутро-милиционерският евродепутат от ГЕРБ къде е спал? Нали вчера обяви "абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.