Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Почина Есте Лаудер - кралицата на красотата

0 коментара

Есте Лаудер, която превърна бизнеса с продажба на приготвяни от чичо ѝ козметични кремове в световна козметична империя, почина на 97 години в Ню Йорк от сърдечна и белодробна недостатъчност.

Обяснявайки своя успех, кралицата на световната козметична индустрия казва, че не е живяла и ден без да продава: "Ако аз вярвам в нещо, го продавам и го продавам здраво".

Двамата ѝ сина са директори в компаниите Лаудер. Съпругът ѝ Джозеф Лаудер почина през 1982 г.

Джозефин Естер Ментцер е родена в семейство на имигранти в Ню Йорк. Тя била запленена от лосионите и тониците, приготвяни от нейния чичо и учител в живота - химика Джон Шотс, и започнала да ги продава.

Лаудер основава фирмата си през 1946 г. заедно със своя съпруг, като продава в хотели и фризьорски салони продуктите на чичо си.

През 1998 г. Лаудер е единствената жена в списъка на списание Тайм с 20-те най-влиятелни бизнес - гении на века. Нейната компания е поставена на 349 -то място в класацията на Форчън през 2003 г. на 500 - те най-големи американски компании. През 2003 г. в Есте Лаудер са работили 21 500 души, оборотът за същата година възлиза на 5,12 милирда долара, а артикулите ѝ се продават в 130 държави.

"Красотата е настроение", каза веднъж Есте Лаудер. "Няма тайна. Защо всички булки са красиви? Защото на сватбения ден те се грижат за външността си. Няма грозни жени - има само жени, които не се грижат за външността си и не вярват, че са привлекателни".

Продуктовата линия на компанията включва Estee Lauder, Clinique, Aramis, Prescriptives и Origins.

Любим похват при продажбите беше предлагането на подарък с покупката - подход, наложен от нуждата. Лаудер стартира бизнеса си без достатъчно бюджет за реклама, за да привлече агенция, затова е използвала наличните средства за безплатни мостри.

Тя също така ухажваше богатите и известните.

"Аз не я познавам много добре, но тя продължава да ми изпраща всички тези неща", каза Грейс, принцесата на Монако, която стана нейна приятелка.

На Лаудер принадлежат и думите: "Ако имаш цел, ако искаш да постигнеш успех, ако наистина искаш това и да станеш друга Есте Лаудер, трябва да работиш много, без да се отказваш и трябва да вярваш в онова, което правиш".

През 30-те години, когато продавала кремовете за лице, приготвяни от чичо ѝ, тя самата започнала да експериментира с приготвяне на кремове.

Лаудер ходела във фризьорските салони, където предлагала безплатни демонстрации на продуктите на жени, докато те седели под каските. В повечето случаи тези жени ставали нейни клиентки. Понякога Лаудер спирала жени на Пето авеню, за да им предлага продуктите си.

"Когато поставиш продукта в ръцете на клиента, той ще говори сам за собственото си качество", пояснява Лаудер.

Нейната настойчивост в бизнеса дава резултат шест години след стартирането на семейната компания, през 1948 г., когато поставя малък щанд в универсалните магазини Сакс. Тя и съпругът ѝ сами са приготвяли кремовете в своята фабрика - преустроен ресторант - и ги пълнили в атрактивни бурканчета. За два дни доставената стока в Сакс била продадена, след което компанията стъпила на крака.

Докато съпругът ѝ се занимавал с бизнеса у дома, Лаудер пътувала до всеки универсален магазин, който порадвал нейни продукти, и лично обучавала новите продавачки.

Пакетирането на козметиката в деликатната гама на зеленикаво - синята тоналност, избрана от Лаудер, за да бъде виртуално допълнение към всяко обзавеждане за баня, става запазена марка.

Есте Лаудер става известна за домакинствата през 1953, когато компанията дебютира с Youth Dew - масло за баня и парфюм. През годините тя добавя нови продукти и аромати като White Linen and Cinnabar, серията Aramis за мъже, козметичните продукти Clinique, в които няма добавка на аромат и т.н.

Нейният архисъпреник е Шарл Ревлон, който изгради империята Revlon.

С разрастването на компанията в ръководството се включват и двамата сина. Ленърд Лаудер става главен изпълнителен директор през 1982 г. и успява да повиши продажбите четири пъти до 1995 г. Роналд Лаудер за няколко години изоставя бизнеса, като заема постове в администрацията на президента Роналд Рейгън през 80-те години и се кандидатира неуспешно за кмет на Ню Йорк. След това той се връща в бизнеса.

През 1995 г. компанията, която дотогава е държана само от членове на семейството, пуска акции на борсата.

Успехът на Лаудер се дължи на нейната способност да се свързва с обикновената американска жена, смята Ейлин Форд, съоснователка на Форд Модел.

Есте Лаудер разбираше всички жени и от какво се нуждаят за красотата си, добавя Форд.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.