Левит става известен през 1960 г., след като публикува статията си "Маркетинговото късогледство" в сп. "Харвард бизнес ривю". В нея Левит нарече маркетинга "доведеното дете" в повечето корпорации, които са съсредоточени прекомерно върху създаването и продажбата на продукти. Според него някои компании и икономически сектори "залязват", защото мениджърите определят прекалено тесен обсег за бизнеса си.
Левит е първият, който използва термина "глобализация" - в статия в сп. "Харвард бизнес ривю" през 1983 г., посветена на появата на стандартизирани евтини потребителски стоки. Той определя глобализацията като промените в социалните поведения и технологии, които позволяват на компаниите да продават едни и същи стоки по света.
Левит е роден през 1925 г. във Фолмерц, Германия. Неговото семейство се премества в Дейтън, Охайо през 1935 г., за да избяга от нацистите. След като служи в Европа по време на Втората световна война, той посещава Антиок колидж. Получава докторска степен по икономикс в Университета на Охайо. Преподава в Университета на Северна Дакота и работи като консултант в петролната индустрия. През 1959 започва да работи в бизнес училището на Харвард.
Тиодор Левит е автор и съавтор на осем книги. Заедно с починалия Питър Дракър той държи рекорда за най-голям брой публикувани статии в сп. "Харвард бизнес ривю". Левит е редактор на списанието от 1985 г. до 1989 година. Той превръща изданието от чисто академично в списание, което е интересно и на бизнеса.
Левит има четири деца и шест внуци.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент