В периода ноември 2009 – ноември 2010 г. потребителите, които все още не пазаруват онлайн, са повишили интереса си към няколко типа стоки, предлагани в интернет: детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане.
Онлайн магазините са популярно място за шопинг при 83 % от потребителите. 58 % от българските онлайн купувачи предпочитат местните интернет магазини, а в 38% от случаите пазаруват и в международни сайтове. Характерна особеност в поведението им е активното проучване на цени и сравняване на артикули в интернет с цел намиране на най-изгодното предложение.
Към момента мъжете остават по-активните онлайн купувачи и се оказва, че е-пазаруването не е запазена територия за най-младите интернет потребители. Близо четвърт от купувачите са на възраст между 36 и 45 години. Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.
Сред начините на разплащане онлайн най-предпочитана остава възможността за наложен платеж. Както и през 2009 г., кредитните карти се нареждат на второ място като възможност за плащане онлайн. Банковият превод е най-удобен за хората, които пазаруват няколко пъти годишно.
Пазаруването на стоки и услуги през мобилен телефон все още е рядкост. Класацията води групата на младите интернет потребители между 18 и 25 години, където процентът на отговорилите положително е 16 на сто. Нивото на доходите е в пряка връзка с пазаруването през мобилния телефон. 15 % от потребителите с доходи над 1000 лв. имат опит с такава покупка, докато за хора с доходи между 500 и 1000 лв. процентът е 9 на сто.
Сайтовете за колективно пазаруване отчитат висока познаваемост, сочи още изследването, проведено сред 800 интернет потребители.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.