Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Подаването на сигнали от столичани към общината се ускорява

Новата платформа не обхваща всички проблеми, разрешаването им може и да не става по-бързо

2 коментара
Снимка: БГНЕС

Гражданите на София ще могат да подават сигнали за нередности в община през още една онлайн платформа. Става въпрос за сайта grajdanite.bg и едноименните приложение за мобилни телефони и група във Фейсбук. През тях подаването и обработката на сигналите ще се ускори и ще става по-лесно, но не е сигурно, че това ще важи за решаването на проблемите. Освен това платформата ще може да се ползва по ограничен кръг проблеми и засега само в пет от 28 столични района.

През grajdanite.bg ще могат да се подават сигнали за бездомни кучета и проблеми с уличното осветление в цяла София, както и за изоставени коли и боклуци в районите "Люлин", "Красно село", "Слатина", "Витоша" и "Лозенец". Целта е по-бързо подаване на сигнали и непосредствена комуникация между общината и хората. Реакцията на местната власт за решаване на проблемите обаче може и да не се ускори.

"Да не оставяме хората с впечатление, че всичките им проблеми ще се решат", каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която представи платформата. Тя добави, че все пак общината е ограничена откъм ресурси и не може например да асфалтира всички улици. "Не изключвам възможността от забавяне на решението по сигналите, но понякога е възможно да има обективни причини за забавянето. За това е важно да обясним на хората защо реакцията се бави", каза още тя. Фандъкова добави, че grajdanite.bg ще даде възможност на ръководителите на конкретните инспектори, както и на районните кметове да следят работата им и да им търсят сметка, ако забавянето е по тяхна вина.

И в момента има възможност за подаване на всякакъв вид сигнали във всички райони на столицата през интернет. Това става чрез т. нар. Контактен център call.sofia.bg, който работи от няколко години и приема както онлайн сигнали, така и такива с обаждане по телефона.

Комуникацията през него обаче била бавна и включвала много повече бюрокрация, обясни кметът. През август гражданин получи отговор на свой сигнал за непочистен от сняг тротоар, подаден осем месеца по-рано. Тогава гафът беше обяснен с недоглеждане.

През новата платформа обработката на сигналите щяла да е по-бърза, а служителите на общината да имат пряка връзка в реално време с гражданите. През нея по-добре щяло да се следи и работата на инспекторите. Според кмета Фандъкова, ако платформата grajdanite.bg обхване всички райони и видове сигнали, може да се мисли тя да замени електронната част от Контактния център.

Как работи

Досега в платформата grajdanite.bg се подаваха сигнали за нередности за нарушаване на правилата за движение, неправилно паркиране. Информацията от нея се ползва от Пътна полиция и Столичния инспекторат, които санкционират част от нарушителите. Подаването на сигнали към общината е на същия принцип, както и на тези за нарушение на правилата за движение. В платформата се качва снимка, посочва се точното място, на което е направена, и има възможност за кратко описание на проблема.

Веднага след качването на сигнала инспекторите, в чиито район е той, ще бъдат известени. Когато сигналът бъде поет от общински служител, подателят му ще получава известие директно на телефона си (ако е инсталирал приложението), на електронна поща или във Фейсбук. Информация ще се подава и след проверка на място и когато има резултат от нея. Освен това има възможност за директна комуникация между инспекторите и гражданите. Хората могат лесно да проверят и какво се случва със сигнала им, когато изпратят въпрос през Viber или Messenger. Нужно е да посочат електронния си адрес за целта. Отговорите се дават от изкуствен интелект, а не от реални хора, което пести ресурс, обясни Стоян Митов, един от съоснователите на grajdanite.bg.

Полезна информация

Новост в платформата ще е възможността хората до получават информация за всичко, което се случва в радиус от 1 км от адреса, на който живеят или работят. За целта трябва да го въведат в приложението и автоматично ще получават съобщения за подадени сигнали в района, спиране на водата или парното, например.

Очаква се едни от най-многобройните да са сигналите за изоставени коли. От grajdanite.bg и общината обясниха, че освен снимка на колата е добре да се направи такава и на стикера ѝ за годишен технически преглед, ако има такъв. Причината е, че по закон такива автомобили могат да бъдат принудително премахнати, ако са минали две години от последния им преглед.

Ситуацията се усложнява, ако собственикът е махнал лепенката с датата на прегледа. За това в бъдеще чрез платформата ще се направи директна връзка между общината и Пътна полиция, за да може по административен път да се провери кога автомобилът е минавал през проверка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Браво!!!

  2. Коментарът е изтрит в 01:10 на 3 октомври 2017 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.