Движението през съоръжението не е затруднено

Подменят асфалта на Дунав мост ІІ година след пуска

Разлив на нафта от тежки камиони е причината за ремонта

Подменят асфалта на Дунав мост ІІ година след пуска

Година и три месеца след пускането в експлоатация на втория мост над Дунав при Видин тече ремонт и подмяна на асфалтовото покритие на съоръжението в посока Румъния-България.

"От средата на септември на мостовото съоръжение започна ремонт и се подменя изцяло асфалтовото покритие – засега на бавната лента в посока Румъния-България. Частичен ремонт на асфалтовото покритие се извършва и в една от лентите на платното от България за Румъния", заяви Владимир Андреев, изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост-2 Видин-Калафат" пред БТА.

Ремонтните дейности се извършват от фирмата изпълнител на обекта – испанската FCC, която има задължението да извършва гаранционни ремонти, съгласно договора.

Ремонтът е започнал преди около 20 дни като частичен, заради нарушеното асфалтово покритие. Впоследствие от испанската фирма изпълнител FCC са взели решение да бъде подменена цялата настилка на платното на мостовото съоръжение от Румъния към България, каза Андреев.

Към момента е премахнато изцяло асфалтовото покритие на едно от двете платна в посока Румъния-България. Там е извършено изцяло фрезоване – премахване на старата асфалтова настилка, до бетонната плоча на моста. Полага се нова хидроизолация и се поставя ново асфалтово покритие.

На няколко места е нарязана асфалтовата настилка и в платното България-Румъния, където се извършва само частично гаранционно изкърпване на асфалта, уточни директорът на експлоатационното дружество.

"Не бихме могли да се ангажираме със срок кога ще завършат ремонтните дейности. Фирмата-изпълнител е компетентна и тя до момента не е оповестила крайния срок за завършване на ремонтните дейности", каза Андреев.

Срокът на договора на международната фирма "Инжероп", която осъщестяваше надзора по време на строителството на моста е изтекъл с приключване на строителството на моста, посочи Андреев.

Гаранционните условия за поддръжка на съоръжението са различни за различните конструктивни елементи. На бетоновите елементи срокът е 120 години, уточни Андреев.

По думите му независимо от ремонтните дейности в момента няма затруднения в движението по "Дунав мост-2". На този етап едната лента е свободна и движението се осъществява нормално. Създадена е временна организация на движението в двете посоки.

От румънската страна на моста също са се появили дефекти по асфалтовото покритие на инфраструктурата. Отстраняването е в ръцете на румънската държава.

Според фирмата строител на пътя причината за появилите се нагъвания и деформации на асфалта са заради разливане на нафта от тежките автомобили, изчакващи пред граничния пункт, каза Андреев.

За година и три месеца от пуска на "Дунав мост-2", по него са преминали около 650 хил. моторни превозни средства.

Споделяне
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?