Година и три месеца след пускането в експлоатация на втория мост над Дунав при Видин тече ремонт и подмяна на асфалтовото покритие на съоръжението в посока Румъния-България.
"От средата на септември на мостовото съоръжение започна ремонт и се подменя изцяло асфалтовото покритие – засега на бавната лента в посока Румъния-България. Частичен ремонт на асфалтовото покритие се извършва и в една от лентите на платното от България за Румъния", заяви Владимир Андреев, изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост-2 Видин-Калафат" пред БТА.
Ремонтните дейности се извършват от фирмата изпълнител на обекта – испанската FCC, която има задължението да извършва гаранционни ремонти, съгласно договора.
Ремонтът е започнал преди около 20 дни като частичен, заради нарушеното асфалтово покритие. Впоследствие от испанската фирма изпълнител FCC са взели решение да бъде подменена цялата настилка на платното на мостовото съоръжение от Румъния към България, каза Андреев.
Към момента е премахнато изцяло асфалтовото покритие на едно от двете платна в посока Румъния-България. Там е извършено изцяло фрезоване – премахване на старата асфалтова настилка, до бетонната плоча на моста. Полага се нова хидроизолация и се поставя ново асфалтово покритие.
На няколко места е нарязана асфалтовата настилка и в платното България-Румъния, където се извършва само частично гаранционно изкърпване на асфалта, уточни директорът на експлоатационното дружество.
"Не бихме могли да се ангажираме със срок кога ще завършат ремонтните дейности. Фирмата-изпълнител е компетентна и тя до момента не е оповестила крайния срок за завършване на ремонтните дейности", каза Андреев.
Срокът на договора на международната фирма "Инжероп", която осъщестяваше надзора по време на строителството на моста е изтекъл с приключване на строителството на моста, посочи Андреев.
Гаранционните условия за поддръжка на съоръжението са различни за различните конструктивни елементи. На бетоновите елементи срокът е 120 години, уточни Андреев.
По думите му независимо от ремонтните дейности в момента няма затруднения в движението по "Дунав мост-2". На този етап едната лента е свободна и движението се осъществява нормално. Създадена е временна организация на движението в двете посоки.
От румънската страна на моста също са се появили дефекти по асфалтовото покритие на инфраструктурата. Отстраняването е в ръцете на румънската държава.
Според фирмата строител на пътя причината за появилите се нагъвания и деформации на асфалта са заради разливане на нафта от тежките автомобили, изчакващи пред граничния пункт, каза Андреев.
За година и три месеца от пуска на "Дунав мост-2", по него са преминали около 650 хил. моторни превозни средства.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами много скоро очаквам да започнат да подменят асфалта и от всички магистрали, строени от Боко Тиквата! Така строи той - обявената цена като за най скъпия материал, а в действителност се работи с най евтините боклуци! Разликата в цената отива незнайно къде!?
Като асфалта на моста така и всичко в България е сбъркано. Оправянето няма да се реши с подмяна на асфалта. Трябва си подмяна на чипа. Тази подмяна трябва да започне от първи клас а и защо не от детската градина. Всичко друго е миже да те лажем. 45те години на савецки тоталитаризъм а и годините на лутане след това, убиха българския дух и възкресиха психиката на роба. Между 1878 и 1944 България беше възкръснала за да бъде убита от предишните си освободители. Вярвам че България пак може да възкръсне, стига всички ние да го пожелаем! Започнах от един асфалт и до кyде стигнах. Да прощавате!
Е, колко са 650 хил. превозни средства за един такъв мост?! По първия - при Русе - колко милиона са преминали, а не е "пропаднал" като тоя?! И стига са ни баламодсвали, че като се разляла нафта, повредила настилката! Колко нафта и колко пъти, като са нужни десетки години за такива поражения, даже и всяка седмица да се разлива! Аз бих въвела трудова повинност за премиери, министри и депутати - колективна отговорност, без да ги лишават от свобода - подписвал си неизгодни договори, участвал си в управлението …
по време на строителството без да те е еня какво се върши там - слагаш ватенка, ботуши, каски, очила, ако трябва, и - на ремонтната площадка от първия до последния ден. Ама няма Боковци, няма Станишевци, няма Догановци-Местановци - всичко на обекта. Как ги строи Боко предизборно в Мизия (само че той се покри някъде, хитрягата). От тук нататък-за никого да няма "покритие". Тогава ще ги видим дали ще крадът и лъжат както до сега. И друга идея имам - от най-големите експерти в дадена област да се изисква ангажиране в профилактиката и решаването на глобалните проблеми в България. Конкретен пример - гениалният специалист по хидроинжинерни "тегоби" - Ахмед Доган - да бъде назначен за ръководител на хидроинжинерните проблеми на страната ни, с пряка наказателна отговорност за пропуснат или занижен контрол над съответните съоръжения в България. Щом има компетентност да дава консултации за гигантския проект "Цанков камък" за 1.5млн лева (или евро беше?), той ще да е най-компетентен за посочената длъжност и най-подходящ за такава висока отговорност. Стига сме се наводнявали и губели невинни и безсмислени жертви, стига е страдало населението ни и оставали без дом клети бедни български граждани - правата им могат да бъдат опазени и защитени от тоя ДПС-корифей на хидроинжинерната мисъл, който даже само като хоби знае и може повече от всички сертифицирани експерти в страната ни.