Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Подновен е строежът на обхода на Габрово

Търсят се обаче пари за тунела под Шипка

1 коментар
Подновен е строежът на обхода на Габрово

Строителството на обхода на Габрово беше подновено с изграждането на третия и четвъртия участък от общо пет. Това съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в понеделник след близо едногодишно буксуване на изпълнението на проекта, финансиран с европейски пари от изминалия програмен период. Причина за забавянето бяха неприключили отчуждителни процедури, а за да не се загубят европарите, обектът трябва да е готов до края на годината.

Третият участък от обхода на Габрово е с дължина 5 км и започва от кръстовището на път III-5004 с път III-4404 в кв. "Чехлевци" до пътен възел "Дядо Дянко" при булевард "3-ти март".

Четвъртият етап е дължина от 4.1 км и е от пътен възел "Дядо Дянко" до кв. "Радецки" в Габрово.

И двата етапа са изцяло ново строителство. Строителните дейности ще засегнат част от кварталите на Габрово - "Чехлевци", "Велчевци", "Бакойци", "Дядо Дянко", "Хаджи Цонев мост" и "Радецки". Предстоят мащабни строителни дейности на обекта, които е възможно да причинят неудобства на жителите на тези райони от града, предупреждават от АПИ.

Първият и вторият етап от проекта бяха свързани с рехабилитацията на третокласния път 5004.

Изпълнението на първия участък – ремонта на 7.6 км от съществуващия път, приключи в края на 2013 г. Отсечката започва от кръстовището след село Донино, от което обходният път се отделя от първокласния път І-5 Велико Търново – Габрово, и завършва преди пътен възел "Поповци" на път II-44 Севлиево – Габрово.

Готов е и вторият участък от трасето с дължина 3.2 км. Ремонтът обхвана съществуващият път западно от кв. "Войново" и завършва при кв. "Чехлевци".

Петият етап на строителството е участък от 10.5 км - пътна част с 6 виадукта и 5 тунела, включително и тунелът под Шипка, с дължина около 3.2 км. Той е предвиден за периода до 2020 г.

Строител на обекта е консорциум ПСВТ, в който влизат варненската "Хидрострой" АД, "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой – Т" ЕАД Търговище.

Договорът с тях е за 92.94 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор осъществява ДЗЗД "Обединени консултанти" с партньори "Трансконсулт БГ" ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора с тях е 1 096 032 лв. с ДДС.

Авторският надзор е на "Пътпроект" ЕООД за 116 640 лв.

Обходът на Габрово се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Той включва строителството на участък от 23.25 км, етапна връзка на обхода със съществуващия път първокласен път І-5 (3.1 км) и изработването на разширен идеен проект за тунел под връх Шипка.

В края на май правителството потвърди ангажимента си за изграждането на тунел под Шипка при условие, че останат пари по оперативна програма "Транспорт" 2014-2020. Ако такива не останат, то тогава обектът ще бъде изграден със средства от държавния бюджет, реши кабинетът на Бойко Борисов.

Прогнозната стойност на тунела под Шипка е 520 млн. лв. Обходният път на Габрово и подземното съоръжение са част от трансевропейския транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг.

Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.