Подписан е първият договор за тунел "Железница" с "ПСТ Груп" за над 22 млн. лв.

Предстои и с ГБС за над 28 млн. лв., докато с "Джи Пи Груп" за над 185 млн. лв. се изчаква

Подписан е първият договор за тунел "Железница" с "ПСТ Груп" за над 22 млн. лв.

Първият договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник е подписан с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Глвболгрстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Договорът със строителя на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България, обединение начело с "Джи Пи Груп" за над 185 млн. лв. без ДДС засега няма да се подписва. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор". Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договор с компанията на неин риск, но пътната агенция е решила да изчака окончателното съдебно решение по случая, става ясно от съобщението на АПИ.

През последния месец дейността на "Джи Пи Груп" е подложена на обществен прицел заради разкритията на сайта "Биволъ" за съмнения за злоупотреби с европейски средства и недоволството на столичани от ремонта на знаковата улица "Граф Игнатиев" и градината "Св. Седмочисленици" в центъра на София.

Така третият опит за избор на изпълнители на тунел "Железница", който се намира по средата на строящия се участък между Благоевград и Крупник на магистрала "Струма", е на път да завърши.

Първата обществена поръчка се провали по времето на служебното правителство на Огнян Герджиков. Причината беше изчезнала папка на един от участниците в търга – "Главболгарстрой". За случая прокуратурата повдигна обвинение на члена на комисията Стефан Гайтанджиев, но няма официална информация какво се случва с делото.

За да ускори строителството бившият регионален министър Николай Нанков раздели поръчката на три и намали срока за изпълнение на съоръжението. Целта е той да бъде изграден до края на 2023 г., когато финансово приключва настоящият програмен период на ЕС. Обектът се финансира от оперативна програма "Транспорт" и е с бюджет от 250 млн. лв.

В началото на октомври 2017 г. обявеният по времето на Нанков търг внезапно беше прекратен след визита на четирима министри в Брюксел, където докладваха напредъка по реализацията на важната за Европейския съюз магистрала "Струма". Официалната причина беше променените критерии за избор на изпълнителите, които бяха определени катосъществени и опорочаващи процедурата.

Малко по-късно през октомври 2017 г. беше обявена за трети пътобществена поръчка за тунел "Железница". Офертите на 28-те кандидата по трите обособени позиции бяха отворени в края на ноември, а в началото на юли 2018 г. и техните ценови предложения. Месец по-късно – на 6 август АПИ обяви крайното класиране. В него участваха 10 от общо 28-те кандидати. Останалите 18 бяха отстранени по различни причини. За изграждането на самия тунел бяха отстранени и двамата кандидати дали по-ниска цена от "Джи Пи Груп".

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?