Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Подписан е първият договор за тунел "Железница" с "ПСТ Груп" за над 22 млн. лв.

Предстои и с ГБС за над 28 млн. лв., докато с "Джи Пи Груп" за над 185 млн. лв. се изчаква

2 коментара
Подписан е първият договор за тунел "Железница" с "ПСТ Груп" за над 22 млн. лв.

Първият договор за проектиране и строителство на 1.4 км от трасето след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Крупник е подписан с "ПСТ Груп" ЕАД за над 22.1 млн. лв. с ДДС, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Предстои и подписването на договора с ДЗЗД "Железница - Север", в което влизат три компании на "Глвболгрстрой" - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Обединението беше избрано за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Договорът със строителя на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България, обединение начело с "Джи Пи Груп" за над 185 млн. лв. без ДДС засега няма да се подписва. Причината е обжалването на поръчката от гръцката "Актор". Комисията за защита на конкуренцията разреши на АПИ да подпише договор с компанията на неин риск, но пътната агенция е решила да изчака окончателното съдебно решение по случая, става ясно от съобщението на АПИ.

През последния месец дейността на "Джи Пи Груп" е подложена на обществен прицел заради разкритията на сайта "Биволъ" за съмнения за злоупотреби с европейски средства и недоволството на столичани от ремонта на знаковата улица "Граф Игнатиев" и градината "Св. Седмочисленици" в центъра на София.

Така третият опит за избор на изпълнители на тунел "Железница", който се намира по средата на строящия се участък между Благоевград и Крупник на магистрала "Струма", е на път да завърши.

Първата обществена поръчка се провали по времето на служебното правителство на Огнян Герджиков. Причината беше изчезнала папка на един от участниците в търга – "Главболгарстрой". За случая прокуратурата повдигна обвинение на члена на комисията Стефан Гайтанджиев, но няма официална информация какво се случва с делото.

За да ускори строителството бившият регионален министър Николай Нанков раздели поръчката на три и намали срока за изпълнение на съоръжението. Целта е той да бъде изграден до края на 2023 г., когато финансово приключва настоящият програмен период на ЕС. Обектът се финансира от оперативна програма "Транспорт" и е с бюджет от 250 млн. лв.

В началото на октомври 2017 г. обявеният по времето на Нанков търг внезапно беше прекратен след визита на четирима министри в Брюксел, където докладваха напредъка по реализацията на важната за Европейския съюз магистрала "Струма". Официалната причина беше променените критерии за избор на изпълнителите, които бяха определени катосъществени и опорочаващи процедурата.

Малко по-късно през октомври 2017 г. беше обявена за трети пътобществена поръчка за тунел "Железница". Офертите на 28-те кандидата по трите обособени позиции бяха отворени в края на ноември, а в началото на юли 2018 г. и техните ценови предложения. Месец по-късно – на 6 август АПИ обяви крайното класиране. В него участваха 10 от общо 28-те кандидати. Останалите 18 бяха отстранени по различни причини. За изграждането на самия тунел бяха отстранени и двамата кандидати дали по-ниска цена от "Джи Пи Груп".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #2

    Това е - кучетата си лаят , а дс-комуноидния керван си върви ли върви ...

  2. Quo
    #1

    А-а ма то пак било ГеПи-то спечелило най-скъпата поръчка от всичките покрай "Железница" за към 200 000 000.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.