Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Подписани са договорите за скоростния път до Калотина

1 коментар
Подписани са договорите за скоростния път до Калотина

Първият договор за изграждането на скоростния път до граничния пункт Калотина е подписан, съобщи Агенция "Пътна Инфраструктура" (АПИ).

Той е с обединение начело с "Щрабаг" за проектирането и строителството на 14.5 км от ГКПП "Калотина" до пътния възел при Драгоман. Стойността на договора е близо 137.5 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по европейския механизъм "Свързана Европа", а останалите са от републиканския бюджет.

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман.

Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман". Срокът за изпълнение е 852 календарни дни, от които 122 дни са за изработване на техническия проект.

Предстои подписването и на договора за изграждането на още 17 км от пътя между Драгоман и Сливница. Този участък ще се изпълнява от "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, посочват от АПИ. Те спечелиха търга с цена от 97.8 млн. лв. без ДДС (над 117 млн. лв. с ДДС). Срокът за изпълнение на обекта е 910 календарни дни.

Финансирането за този участък е осигурено от държавния бюджет. Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 метра, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

Първокласният път от София до сръбската граница е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.

Междувременно е бил подписан договорът с ДЗЗД "Железница – Север" за строителството на подстъпа към тунел "Железница" с дължина от 720 м за 35.7 млн. лв. ДДС. В обединението влизат три компании на ГБС - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД.

Така остава висящ единствено въпросът със строителя на самият тунел, който ще бъде най-дългият шосеен в България. Търгът беше спечелен от обединение начело с "Джи Пи Груп" за над 185 млн. лв. без ДДС. Поръчката се обжалва от гръцката "Актор" и се чака окончателно решение по случая от Върховния административен съд.

"Джи Пи Груп" публично обяви, че се отказва от поръчката, но официално все още няма внесен такъв отказ в АПИ. Поводът беше общественият и държавен натиск върху компанията, заради разкритията на сайта "Биволъ" за съмнения за злоупотреби с европейски средства и недоволството на столичани от ремонта на знаковата улица "Граф Игнатиев" и градината "Св. Седмочисленици" в центъра на София.

Ако "Джи Пи Груп" се откаже, АПИ трябва да покани втория класиран – обединение начело с ГБС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ianko74
    #1

    720 м за 36 млн. лв.??? Моляяяя! Това, ако е вярно, е брутален грабеж. И после строителите ще се жалват, че ги набеждавали за корупция.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.