Последните два договора за Дунав мост ІІ бяха подписани в петък в Министерството на транспорта. Те са за изграждане на прилежащата инфраструктура и строителния надзор на изпълнението на проекта.
Испанската компания "Еф Си Си Кънстракшън" ще рехабилитира и оборудва 15 км релсов път, гари и електрификация между новия мост над река Дунав при Видин - Калафат и съществуващата пътническа гара на българска територия, както и изграждането на нова международна товарна гара. В заданието е включен и строежът на нова четирилентова магистрална връзка, която ще бъде свързана със съществуващия околовръстен път на Видин. Максималната скорост на модернизираната жп-линия ще бъде 160 км в час, а магистралната пътна част ще бъде за скорост от 100 км в час. Цената на проекта е над 62.6 млн. евро.
Строежът на прилежащата инфраструктура трябва да приключи за 24 месеца – до 2010 г. Гаранционният срок на изпълнението е една година.
Надзорът върху строителните работи ще се извършва от консорциум между "Хай Пойнт Рендел, Ингепор и Салфо енд Асошиейтес ЛТД. Цената на този договор е 7.705 млн. евро, срокът му е със същите параметри както на контракта за строежа на прилежащата инфраструктура.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент