Министерството на отбраната ще подпише в петък договор за доставката на 5 военно-транспортни самолети “Спартан” с италианския концерн “Аления Еуронаутика”. Това съобщи в понеделник министър Веселин Близнаков на форум за развитието на българската отбранителна промишленост в София.
Министърът уточни, че цената на сделката е близо 92 млн. евро. Годишно българската армия ще получава по един самолет от доставката.
Часове след това съобщение филиалът за финансова информация на агенция Франс прес AFX предаде, че филиалът на италианската компания “Финмеканика” – “Alenia aeronautica” ще подпише на 24 февруари договор за продажбата на пет самолета C-27J. Франс прес се позова на италианската агенция “Радиокор”, която пък цитира правителствен източник.
Според AFX стойността на договора е около 100 млн. евро. От агенцията не са намерили за коментар представители на “Финмеканика”.
Френското издание “Le journal des finances” също потвърди информацията за сделката, като посочи, че “Финмеканика” е съобщила за подписването в петък /24 февруари/ на договора между един от нейните филиали - “Alenia aeronautica” и Министерството на отбраната на България. Според изданието сделката е на стойност около 91 млн. евро.
Първоначално българската страна възнамеряваше да купи осем самолета Spartan C-27J, но трябваше да се съобрази с бюджетните ограничения, посочва “Le journal des finances”. Накрая електронното издание отбелязва, че “Alenia” е изпреварила Европейския авиационен и отбранителен консорциум (ЕАДС), който също е участвал в надпреварата.
Във вторник на 21 февруари пък ще се подпише договорът за ремонта и модернизацията на 18 хеликоптера Ми-17 и Ми-24, които са на въоръжение в българската армия, съобщи още министър Близнаков. Страни по договора са израелската фирма “Елбит Системс” и българското предприятие “ТЕРЕМ – Летец” – София като подизпълнител.
От българска страна договорът ще подпише изпълнителният директор на ТЕРЕМ ЕАД Мариан Йовчев, а от израелска – вицепрезидентът на “Елбит Системс” Менахем Баргев.
На 2 декември 2005 г. министърът на отбраната Веселин Близнаков и Менахем Баргев подписаха договор за възстановяване на летателната годност и модернизацията на вертолети Ми-17 и Ми-24.
Договорът се отнася до възстановяване на летателната годност, удължаване на летателния ресурс с 15 години и модернизация на авиониката (комуникационно и навигационно оборудване и системите за опознаване) по стандартите на НАТО и международната въздухоплавателна организация ICAO на 12 вертолета Ми-24 и 6 машини Ми-17.
Според договора по този проект и офсетното споразумение, всички дейности по възстановяване на летателната годност на вертолетите и модернизацията им ще се извършат в срок от 3 години на територията на нашата страна с основно участие на “ТЕРЕМ – Летец” – София.
Сделката по модернизацията на хеликоптерите е около 53 млн. евро.
И двата договора за модернизацията на техниката във военно-въздушните ни сили бяха изработени по времето на предишния министър на отбраната Николай Свинаров. Той се опита да спре сделката с израелската компания “Елбит”, но Върховния административен съд определи като законосъобразно провеждането на търга и резултатите от него, които посочиха като победител “Елбит”.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За какво се използват тия аероплани, транспортни гледам, по колко пренасят, за какво ще се използват и най-паче защо са нужни 5, а не един?Мене ми се чини, че се планира масивен десант от наша страна някъде далече по света. Но трябва да изчакаме и купуването на четирите курвети, дето ще гастролират по световните пристанища.