Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Полетите на "Боинг 787 Дриймлайнър" са спрени в цял свят

21 коментара

Полетите на "Боинг 787 Дриймлайнър" (Boeing 787 Dreamliner) са спрени в цял свят след нареждане на Федералното авиационно управление (ФАУ) на САЩ заради технически проблем, свързан с акумулаторите на машината.

В сряда самолет от серията "Боинг Дриймлайнър" на японска авиокомпания кацна принудително заради дим в кабината и проблем със захранването.

За пръв път от четири десетилетия насам американските регулатори предприемат подобен драматичен ход, приземявайки ефективно суперсамолет. ФАУ наредиха на компанията "Боинг" и регистрираните в САЩ оператори на 787 да изработят коригиращ екшън план. От сряда през нощта авиокомпании Япония, Чили, Полша и Индия също спряха полетите.

Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) съобщи в четвъртък, че след решението на САЩ е разпоредила спиране на полетите "Боинг 787 Дриймлайнър". Оттам обясниха, че подобно решение е много рядко, като единствено страната производител има право да го вземе.

Самолетите "Боинг 787 Дриймлайнър" ще преминат през детайлен преглед, за да се реши проблемът с опасността от възпламеняване на акумулатора.

Акумулаторът на самолета "Дрийъмлайнер", който в сряда извърши аварийно приземяване в Япония, е бил сменен неотдавна, след като оригиналният се оказал с проблеми, съобщи авиокомпанията All Nippon Airways (ANA).

Говорител на японския производител на акумулаторите обясни, че засега не се знае дали проблемът е в акумулатора, или в електрическата система, в която е интегриран той от френската група "Талес" (Thales).

Той уточни, че японският производител "Джи Ес Юаса" не доставя директно акумулатори на "Боинг", а ги предоставя на "Талес", която ги сглобява в общо електрическо трансформаторно устройство.

От "Боинг" заявиха, че самолетите са безопасни и отговорят на стандарта за качество на "Дриймлайнър", който е в експлоатация от октомври 2011 г.

Серия технически аварии през последните седмици доведе до безпрецентното решение на американските органи за контрол на гражданската авиация. Сред тях са изтичане на гориво, спукано стъкло на пилотска кабина, спирачни проблеми и др., но най-обезпокояващ се оказа проблемът с акумолатора.

По данни на ФАУ, неизправност на литийно – йонните акумолатори е довело до изтичане на лековъзпламеняващ се електролит, техническа повреда и отделяне на дим. Причините за аварията все още се уточняват. Ако дефектите не бъдат отстранени, могат да причинят повреда на жизненоважни системи и конструктивни елементи и до потенциален пожар в отделението с електрооборудването.

В САЩ полетите на "Боинг 787 Дриймлайнър" може да бъдат възобновени най-рано следващата седмица, според информирани източници, цитирани в американски медии. Това би могло да стане, ако ФАУ бързо одобри предложените от "Боинг" мерки за подобряване на безопасността.

Полската държавна авиокомпания LOT съобщи, че ще търси компенсации от "Боинг" за спирането на двата си самолета "Дриймлайнър". LOT очаква доставка на още три такива самолета в края на март, но ще ги вземе само ако техническите проблеми бъдат разрешени, заяви на пресконференция зам.-директорът на компанията.

Разпореждането за спиране на най-новия самолет на "Боинг" е първото след отнемането на сертификата за полети на "МакДонъл Дъглас" (McDonnell Douglas DC-10) след смъртоносна катастрофа в Чикаго през 1979 г.

"Боинг" са продали около 850 от новите си самолети, като до момента са доставени 50. Половината от тях са за Япония, но има и за Индия, Южна Америка, Катар, Полша и Етиопия. "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines) е единствената авиокомпания в САЩ, която притежава самолети "Боинг 787" - шест на брой.

След решението акциите на компанията паднаха с 3% на Уол Стрийт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #21
  2. Анонимен
    #20

    Пътуването със самолетите на Туполев, Илюшин и Антонов е бързо, удобно, ефтино и неповторимо.

  3. Анонимен
    #19

    Реднековете подават глава от бункера, да видят дали нещо съветско не ги заплашва, че много страх ги тресе от СССР, Брежнев, ЦК и т.н.. Споко бе! Викнете си любимия пастор да ви изблагослови едно хубаво и няма да мислите повече за СССР. Потна, интензивна молитва му е цаката, с дебел пастор.

  4. Анонимен
    #18

    Най-черните досиета в света имат демократичните Боинг 727 и 737. Нямат стигане

  5. Анонимен
    #17

    Номер 16, не умаловажавай ролята на Партията в безопасността на социалистическото авиодело! Иначе ще се обадя в ЦК на ДКМС да ти вземат държавния москвич и да ти наложат партийно наказание - предаване на 100 кг стъклен амбалаж за вторични суровини. С твоите реакционни мисли още малко и ще изкараш, че Съветския съюз не е най-напредналата технически държава в света!

  6. Анонимен
    #16

    За разлика от световната практика, в Русия самолетите падат като круши, загиват стотици пътници, но руските самолети не ги спират.Качваш се на руския самолет, сбогуваш се със своите близки и ако кацнеш, всички са щастливи, все едно,че си възкръснал.

  7. Анонимен
    #15

    Нормално е при въвеждане на нов самолет да има проблеми, но на американофилите трябва да им бъде напомняно, че американците както и всички останали не са безгрешни.Надявам се всички полети да завършват безпроблемно.

  8. Анонимен
    #14

    Така е, като се изведоха от експлоатация световните шлагери на социалистическото самолетостроене Ту-134 и Ту-154! При тях никога не е имало случай цялата флотилия такива самолети да седи на земята, защото решенията се вземаха от най-компетентния авиационен орган - ЦК на БКП! Предвидливостта на другаря Тодор Живков и Партията бяха гаранция за безопасността на всеки полет, извършен в България. А Боинг тръгнаха по изпитания път на империализма, да търсят лесни печалби от некачествен продукт, възползвайки

  9. Анонимен
    #13

    Американците при продаване на тяхната продукция са изключително нагли и високомерни. Не е приятно да работиш с американски компаний.

  10. Анонимен
    #12

    СуперДжета не падна ами се блъсна в планина поради грешка на пилота, заключението на разследващата комисия го потвърди.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.