
Всеки, който иска да купи политическа реклама във Фейсбук, или такава, свързана с обществени въпроси, ще е длъжен да потвърди самоличността си. Съответно всеки потребител ще може да види кой е финансирал този тип реклами. Това гласят новите правила за политическа реклама в социалната мрежа, обявени в профила на директора на компанията Марк Зукърбърг.
Целта е да се предотврати чуждата намеса в избори, каквато имаше по време на американския вот за президент през 2016 г. от страна на руските "тролове".
Зукърбърг обяви и че ще подкрепи нов законопроект в американския Сенат, който ще направи правилата за политическа реклама в интернет съотносими с тези по телевизията. Законопроектът, кръстен "Акта за честни реклами", е все още на ниво комисия, но е вече подкрепен от представители и на двете партии в САЩ.
В следващите месеци екипът на Фейсбук ще започне и процес по идентификация на хората, които ръководят страници в социалната мрежа с много членове, добави още Зукърбърг.
"Тези стъпки сами по себе си няма да спрат хората, които се опитват да използват системата.
Но те ще направят много по-трудно за всички да повторят това, което руснаците направиха по време на изборите през 2016 г - използване на фалшиви профили и страници за разпространяване на реклами", обясни създателят на социалната мрежа.
След скандала с “Кеймбридж Аналитика” социалната мрежа загуби милиарди пазарна капитализация и бързо започна да работи върху поредица от мерки. Последната беше изтриване на 270 профила, свързани с руската Агенция за изследване на интернет, по-извества като "фабриката за тролове" на Кремъл.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент