Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Половин милиард лева ще бъдат похарчени за ремонт на "тънкия" асфалт (Обновена)

ДНСК от години няма средства за проби на строителните материали

33 коментара
Половин милиард лева ще бъдат похарчени за ремонт на "тънкия" асфалт (Обновена)

Половин милиард лева ще бъдат похарчени за спешен авариен ремонт на 100 км от четири магистрали, на които държавата направи проверки за качество на настилката. "Ремонти на ремонтите" ще се извършват на Северната скоростна тангента, "Тракия", "Марица" и "Хемус". Това стана ясно в неделя от изказване на председателя на управата на Агенция "Пътна инфраструктура" Венцислав Ангелов.

"Голяма част от проверките за качеството на строежа на пътищата у нас са възложени от МВР още през миналата година. Целта е да се види за определена отсечка как е направен пътят и как се поддържа", уточни инж. Ангелов пред бТВ.

Той подчерта, че АПИ трябва да направи подробен анализ за това какви материали са вложени в пътищата.

Последно, в края на февруари тази година строителният министър Иван Шишков обяви, че липсва една трета от асфалта липсва на Северната скоростна тангента. При първоначален оглед на ядка от пътя арх. Шишков заяви, че заложеният по проект асфалт трябва да е 20 сантиметра, но 6 см липсват.

"Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя", уточни тогава министърът.

Собственикът на фирмата-строител "Хидрострой" Велико Желев беше арестуван за 72 часа тази седмица, но не за "тънкия" асфалт, който беше установен на Северната скоростна тангента от Шишков, а заради това, че ударил бившия си служител Благой Андонов (по твърдения на прокуратурата). Желев отрича и твърди, че го е уволнил дисциплинарно заради кражби.

От разговора в неделя стана ясно, че резултатите от пробите, които са взети от Северната скоростна тангента, все още не са минали всички лабораторни изследвания.

"Конкретната ядка, която се взима от асфалтовата настилка ни показва съответните пластове. Вземането на пробите е избираем. Спрямо проектната документация ние имаме заложена определена дебелина на пластовата настилка. След изваждането на тази ядка се прави съпоставка", уточни още Ангелов.

Пътната агенция като страна по инхаус договорите за изграждането на "Хемус" продължава да работи по тях и когато се изисква, се изплащат средства по тях. За магистралата Русе-Велико Търново също са платени авансови средства – около 100 млн. лв. "Искаме да сме коректни по договора и затова изплащаме средствата", каза още в неделя Венцислав Ангелов.

ДНСК няма средства за проби на строителните материали

Междувременно стана ясно, че държавният строителен контрол (ДНСК) от години не разполага с бюджет за вземане на проби за контрол на влаганите строителни материали в магистрали и други строежи.

"В последните години ДНСК леко е абдикирала поради липсата на финансови възможности в една функция, която законът ѝ възлага - да отговаря за качеството на строителните продукти, т.е. ДНСК има тези права, но и тези задължения“, каза в неделя пред БНР Деляна Панайотова, и.д. началник на институцията. По думите ѝ такива средства не са били предвиждани в последните поне 10 години.

"При възникнало съмнение по време на строителния процес в качеството на определен вложен материал, ДНСК има право да извика проба, но за съжаление в последните години ДНСК не разполага с този финансов ресурс. По този повод сме водили разговори с министър Шишков. Той проявява пълно разбиране. Имаме увереността, че с приемането на следващия бюджет това ще бъде заложено като приоритет".

Панайотова отбеляза обаче, че основната отговорност е на строителния надзор.

"Той пряко е отговорен за качеството на вложените материали и начина, по който се полагат. /.../ Ако видим, че имаме актовете и протоколи по време на строителството, съставени и представени пред нас своевременно, не би следвало да имаме основание за съмнение. При възникнали в последствие нередности или проблеми със строежа, отговорност носи строителният надзор", каза Панайотова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 15:43 на 8 октомври 2023 от автора.
    #33
  2. Отговор на коментар #30

    Ех, къде го соц-а Магде!?!? Живота беше намазана филия!!! А асфалта какъв беше, над 25 см., че и по 35 см. , тук-таме, особено на войнишкия плац в поделенията!!! Асфалт да дрънка, дебел,твърд и на омекваше току-така!!! Знаем ги тези работи от казармата!!! Той и любимеца ти Румен ги знае, виж Киро, хабер няма, щото не ходил в казарма и си пада по мустакати!!!

  3. ефрейтора
    #31

    А Магдето е нарисувано комуне , което с право е разнасяно по форума/включително и нецензурно/ . Сега обаче критикува Герб , от добрите сили е , радва се на благоразположение и е отворила уста . Малий...

  4. Milanova Magda
    #30
    Отговор на коментар #4

    Няма! Всичко е жестоко прогнило.

  5. Milanova Magda
    #29
    Отговор на коментар #5

    Няма да изгори никоя фирма , ние ще плащаме за безобразията на герб.

  6. Milanova Magda
    #28
    Отговор на коментар #5

    Няма да изгори никоя фирма , ние ще плащаме за безобразията на герб.

  7. Milanova Magda
    #27
    Отговор на коментар #10

    Е, Президентът не рязал лентички по пътищата.

  8. Milanova Magda
    #26
    Отговор на коментар #24

    Ходят да ловят тия , които са си построили незаконно гараж или барака.

  9. Milanova Magda
    #25

    За кражбите при строителство на пътища са виновни всички по веригата , от министъра до техническия ръководител на обекта. Да не говорим за контрола и ДНСК. Всичко което построиха Борисов и с-ие е под нормите за строителство. Всички промени в нормите и правилата за строителство в ЗУТ, в общ. поръчки, в изискванията и правилата за контрол , бе с цел кражби. Преди 90г. имаше строг ред по веригата , кой одобрява проектите с цена от ..до, кой възлага и кой контролира. Сега е анархия , която плащаме ние.

  10. мила
    #24

    "стана ясно, че държавният строителен контрол (ДНСК) от години не разполага с бюджет за вземане на проби за контрол на влаганите строителни материали в магистрали и други строежи." Че те, ако почнат да вземат проби, нали ще цъфнат кражбите и фалшификациите. Затова не им дават пари и няма нужда от проверки. А защо ни е тогава ДНСК, за фасада, че я имаме и някои хора да получават заплата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.