Половината от интернет поколението смята, че за шеф не трябва висше образование

Половината от интернет поколението смята, че за шеф не трябва висше образование

Повече от половината представители на т. нар. поколение Z или израсналото с интернет вярват, че личностните и лидерските качества са най-важните за изпълнителните директори и шефовете през 2050 г. няма да се нуждаят от висше образование. Това сочи проучване #CtheFuture на световния лидер в областта на решенията, свързани с човешките ресурси, "Адеко Груп" ( Adecco Group), проведено сред над 5000 "лидери на бъдещето“ от поколението на постмилениълите.

Анкетата изследва какви умения и качества ще трябва да притежават бъдещите лидери на ръководни постове, за да управляват ефективно, както и програмите за обучение, които ще подпомагат развитието и успеха им.

Данните на пазара на труда показват, че именно милениълите (родени около 2000 година) и представителите на следващото поколение Z ще съставят 75% от глобалната работна сила до 2025 г.

Основните изводи от изследването показват, че според 70% от поколението Z личностните качества (soft skills) ще бъдат по-важни от професионалната квалификация (hard skills) за изпълнителните директори през 2050 г.

Според тях най-важното качество за един бъдещ шеф на компания ще е възможността успешно да управлява хора и екипи, а на втора и трета позиция поставят комуникационните умения и креативността.

Друг интересен нюанс в разбиранията на бъдещите лидери е отношението им към образованието. 51% от анкетираните вярват, че през 2050 г. изпълнителните директори няма да имат нужда от диплома за висше образование. Повече от половината запитани (55%) споделят, че практическото обучение и стажовете са най-добрият начин за развиване на лидерски умения в бъдеще. Докато само 6% вярват, че университетското образование е най-добрият начин за развитие на индивидуалните качества, необходими на бъдещите лидери.

"Адеко Груп" също така обяви победителя в глобалната инициатива "Шеф за един месец" ("CEO for One Month"), която се проведе в 46 държави, включително и България. Тя дава шанс на бъдещи лидери да се запознаят с настоящите бизнес лидери и да почерпят от техния опит.

След 8-месечен селекционен процес, включващ над 260 000 участници, за победител е обявенa 24-годишната София Лим от Хонконг, която ще прекара един месец заедно с главния изпълнителен директор на"Адеко Груп" Ален Дьохаз и ще има възможността да участва в ежедневното управление на компанията.

"Очаквам с нетърпение да работя заедно със София, да ѝ помагам да развива нови умения и обратното, да се уча от нея, да попивам от нейната визия за бъдещето на работния процес и лидерството", коментира Дьохаз, цитиран в съобщението на компанията. По думите му, докато работният свят се развива и технологиите преобразуват начина, по който изглеждат професиите, лидерските умения също се променят. "Практическото обучение и стажуването, съчетани с непрекъснат процес на усъвършенстване през целия живот, играят ключова роля в подготовката на всички представители на поколение Z за ръководители. Програмата ни "CEO for One Month" демонстрира силата на обучението на терен, което е толкова важно за развитието на нашите бъдещи лидери", допълва той.

Още от България