Военният министър Николай Ненчев определи като "изключително изгоден" подготвяния договор с Полша за ремонт на изтребителите МиГ 29 на въоръжение в българските военновъздушни сили и обяви, че решението му да го подпише вече се подкрепя "включително и от депутатите на БСП".
След като бе изслушан от парламентарната военна комисия във вторник, Ненчев обясни, че ремонтът на един двигател ще струва 1.023 млн. евро (всеки самолет е с по два двигателя), а освен това 20 дни след подписването на контракта Полша ще ни достави безплатно два ремонтирани двигателя, които ще може да използваме две години.
Той припомни, че по договора с Полша няма да се плаща и 20% ДДС и други 9% данъци и такси, тъй като става дума за вътрешнообщностна поръчка.
До подписването на договора с Полша се стигна, след като Ненчев не успя да се разбере с руснаците да продължат поддръжката на старите съветски машини. Според Москва обаче Полша няма лиценз да ремонтира изтребители на трети страни.
"Останах с впечатление, че народните представители от комисията са удовлетворени от всичко онова, което съм свършил до момента", каза Ненчев.
След заседанието на комисията Ангел Найденов от БСП заяви, че остава искането на левицата Ненчев да бъде отстранен от правителството и коментира, че не знае откъде военният министър е останал с впечатлението, че е получил подкрепата и на депутатите от БСП.
Найденов каза, че запазва резервите си по отношение на бъдещ договор с полската страна.
"Това са резерви, свързани с гаранциите за качеството, надеждността на ремонтите и продължителността, доколкото има ясното заявление на РСК "МиГ", че се поставя под въпрос доставката на резервните части, включително и за полската страна", обясни Найденов.
Ненчев коментира и казуса около военното разузнаване, след като депутатите решиха, че службата не може да се управлява от цивилен, какъвто е сегашният ѝ директор Йордан Бакалов.
"Имах разговор с господин Бакалов. Той подаде своята оставка - заявление, която не приех, с мотивите, че очакваме вето от страна на президента, връщане на закона за доразглеждане и след финализиране на тези разговори и дебатите в парламента, ще взема своето решение", каза Ненчев.
Преди ден премиерът Бойко Борисов съобщи, че държавният глава Росен Плевнелиев ще върне закона, но досега няма официално потвърждение от президентството.
От своя страна Ангел Найденов посочи, че не вижда никакво основание президентът да налага вето.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Военната авиация на РуССия – несекващ "птичкопад"
През последните три месеца ВВС на Руската федерация загубиха 8 (осем) самолета. Без да са участвали в бойни действия. По технически причини катастрофираха три изтребителя Миг-29. Поради пилотска грешка се разбива изтребител-бомбардировач Су-34, а друг Су-24М отнема живота на двама пилоти. При кацане аварира военен транспорт Ан-12, след като не улучва полосата. Още един човек загива при катастрофата на стратегически ракетоносен бомбардировач Ту-95. …
Друг Ту-95 пада на 80 км от Хабаровск, като екипажът успява да се спаси с парашутите си.
Въпросите са повече от отговорите. Особено във връзка със зачестилите аварии с гордостта на руските ВВС – стратегическите ракетни бомбардировачи Ту-95. Не е тайна, че тези машини са пригодени да носят и ядрено оръжие: крилати ракети или атомни бомби. Командването на ВВС твърди, че на последния катастрофирал Ту-95 не имало ядрени заряди, но кой знае? Нали и в Украйна нямаше руски войници?
Самата авиацията е най-опасният и рисков вид въоръжени сили. Според тъжна шега от съветски времена, „В авиацията отиват само полу_и_диоти. Защото кръглия и_диот на нищо не може да научиш, а умния човек няма как да го накараш”.
Поради техническата изостаналост и недостига на средства полетите, тренировките, обучението и всичко друго, съпътстващо израстването на пилота и поддържането на летателната му годност, слиза на все по-ниско равнище.
Закрити са няколко военновъздушни училища, центрове за подготовка и преподготовка на летци. Още преди седем-осем години експертите бият тревога за плачевното състояние на авиационния парк: половината самолети не са годни за експлоатация и трябва или да преминат основен ремонт, или да бъдат бракувани. Затова толкова често аварират морално и физически остарелите Ту-95.
През последните години, откакто „Русия се изправя на крака”, постъпват на въоръжение нови образци като 70 броя Су-34. Но самолетът носи със себе си специфични проблеми: липсва унификация, всеки самолет представлява самостоятелно, напълно уникално техническо произведение, чийто особености не са отразени в експлоатационните инструкции. Все едно да си купите автомобил, в чиято документация пише, че акумулаторът се намира под капака вляво, а всъщност да го откриете под седалката на шофьора. Авиационните техници се хващат за главата, защото констуркторите ги принуждават да участват в играта „Иди там, къде – не знам; донеси онова, какво – не знам”.
Според Министерството на отбраната, 85 % от наличните МиГ-29 трябва да бъдат бракувани. А МиГ-29 заедно със Су-27 е щатният изтребител на руските ВВС. Су-27 също не е първа младост. Създадени преди 40-50 години, двата самолета постъпват на въоръжение през 80-те години на миналия век. Въпреки неколкократните модернизации, сегашното им състояние се смята за прединфарктно.
Сред слабите страни на МиГ-29 специалистите сочат катастрофално малкия ресурс на двигателите: средно по 300-400 часа до 700 часа при най-модерните. Докато средният ресурс на основните изтребители на НАТО F-15, F-16 или F/A-18 достига 1 500-2 000 часа.
Русия май няма да построи аналог на самолета от пето поколение F-22 Raptor. Прототипите на мечтания ПАК ФА (Т-50) нещо не успяват да излетят. Оказват се доста по-тежки от въздуха. Преди година един се запали и изгоря.
Друг галопиращ проблем на руското авиостроене е падащата производствена култура на инженерно-техническите кадри. Русия не само изостава в технологично отношение, но и вече не е в състояние да спазва изискванията на старите си технологии. Ето защо ръководители и специалисти прибягват към изтъркани съветски хитрини: купуват части и цели агрегати от външни производители и ги маркират с надписите и емблемите на руските заводи. Тъй като истинските производители не спят, а дават измамниците на съд, сега руските авиационни заводи сменят и тактиката, и доставчиците. Вместо да внасят качествени резервни части от украинските авиационни заводи, купуват свръхевтини боклуци от Китай, които няма как да бъдат качествени поради смешно ниската си стойност.
Руската „гордост” Ту-95 е на въръжение от 1955 г. Той е единственият в света стратегически бомбардировач с турбовитлов двигател. До днес е преминал повече от десет модернизации. Станали са и 28 катастрофи, струващи човешки жертви и сериозни материални щети. Но Министерството на отбраната смята да поддържа самолета до 2025 г., като предвижда модифициране на радиоелектронното оборудване и поставяне на нов прицелно-навигационен комплекс, който ще позволи на Ту-95 да стреля с новите стратегически крилати ракети Х-101. Предстои да бъдат осъвременени няколко десетки бомбардировачи, а останалите да отидат за бракуване.
Привържениците на Ту-95 твърдят, че не отстъпва на дозвуковите реактивни бомбардировачи, а свръхзвукови вече не се използват. Но самолетът е твърде шумен. Критиците му съобщават, че бученето му се чува от десетки километри в централния пост на подводница на 50 м дълбочина.
Следващата стъпка към отчаянието се нарича канибализъм: свалят се части и агрегати от три-четири самолета, за да бъде сглобен поне един читав. До другата седмица.
Явно Русия е решила да се самобомбардира, като покрива една осма част от сушата с алуминиеви отломки от катастрофирали бойни самолети. С такива темпове на „изправяне на крака” не й е нужна война. Нито срещу НАТО, нито срещу „ислямска държава”. След четири-пет години руската военна авиация сама ще се свърши.
ВОЕННАТА АВИАЦИЯ НА РуSSия – НЕСЕКВАЩ "ПТИЧКОПАД"
През последните три месеца ВВС на Руската федерация загубиха 8 (осем) самолета. Без да са участвали в бойни действия. По технически причини катастрофираха три изтребителя Миг-29. Поради пилотска грешка се разбива изтребител-бомбардировач Су-34, а друг Су-24М отнема живота на двама пилоти. При кацане аварира военен транспорт Ан-12, след като не улучва полосата. Още един човек загива при катастрофата на стратегически ракетоносен бомбардировач Ту-95. …
Друг Ту-95 пада на 80 км от Хабаровск, като екипажът успява да се спаси с парашутите си.
Въпросите са повече от отговорите. Особено във връзка със зачестилите аварии с гордостта на руските ВВС – стратегическите ракетни бомбардировачи Ту-95. Не е тайна, че тези машини са пригодени да носят и ядрено оръжие: крилати ракети или атомни бомби. Командването на ВВС твърди, че на последния катастрофирал Ту-95 не имало ядрени заряди, но кой знае? Нали и в Украйна нямаше руски войници?
Самата авиацията е най-опасният и рисков вид въоръжени сили. Според тъжна шега от съветски времена, „В авиацията отиват само полуидиоти. Защото кръглия идиот на нищо не може да научиш, а умния човек няма как да го накараш”.
Поради техническата изостаналост и недостига на средства полетите, тренировките, обучението и всичко друго, съпътстващо израстването на пилота и поддържането на летателната му годност, слиза на все по-ниско равнище.
Закрити са авторитетни военновъздушни училища, центрове за подготовка и преподготовка на летци. Още преди седем-осем години експертите бият тревога за плачевното състояние на авиационния парк: половината самолети не са годни за експлоатация и трябва или да преминат основен ремонт, или да бъдат бракувани. Затова толкова често аварират морално и физически остарелите Ту-95.
През последните години, откакто „Русия се изправя на крака”, постъпват на въоръжение и нови образци като 70 броя Су-34. Но самолетът носи със себе си специфични проблеми: липсва унификация, всеки самолет представлява самостоятелно, напълно уникално техническо произведение, чийто особености не са отразени в експлоатационните инструкции. Все едно да си купите автомобил, в чиято документация пише, че акумулаторът се намира под капака вляво, а всъщност да го откриете под седалката на шофьора. Авиационните техници се хващат за главата, защото констуркторите ги принуждават да участват в играта „Иди там, къде – не знам; донеси онова, какво – не знам”.
Според Министерството на отбраната, 85 % от наличните МиГ-29 трябва да бъдат бракувани. А МиГ-29 заедно със Су-27 е щатният изтребител на руските ВВС. Су-27 също не е първа младост. Създадени преди 40-50 години, двата самолета постъпват на въоръжение през 80-те години на миналия век. Въпреки неколкократните модернизации, сегашното им състояние се смята за прединфарктно.
Сред слабите страни на МиГ-29 специалистите сочат катастрофално малкия ресурс на двигателите: средно по 300-400 часа до 700 часа при най-модерните. Докато средният ресурс на основните изтребители на НАТО F-15, F-16 или F/A-18 достига 1 500-2 000 часа.
Русия май няма да построи аналог на самолета от пето поколение F-22 Raptor. Прототипите на мечтания ПАК ФА (Т-50) нещо не успяват да излетят. Оказват се доста по-тежки от въздуха. Преди година един се запали и изгоря.
Друг галопиращ проблем на руското авиостроене е падащата производствена култура на инженерно-техническите кадри. Русия не само изостава в технологично отношение, но и вече не е в състояние да спазва изискванията на старите си технологии. Ето защо ръководители на предприятия и специалисти прибягват към мошенически хватки: купуват части и цели агрегати от външни производители и ги маркират с надписите и емблемите на руски заводи. Тъй като истинските производители не спят, а дават лъжците на съд, сега руските авиационни предриятия сменят и тактиката, и доставчиците. Вместо да внасят качествени резервни части от украинските авиационни заводи, купуват свръхевтини боклуци от Китай, които няма как да бъдат качествени поради смешно ниската си стойност.
Руската „гордост” Ту-95 е на въръжение от 1955 г. Той е единственият в света стратегически бомбардировач с турбовитлов двигател. До днес е преминал повече от десет модернизации. Станали са и 28 катастрофи, струващи човешки жертви и сериозни материални щети. Но Министерството на отбраната смята да поддържа самолета до 2025 г., като предвижда модифициране на радиоелектронното оборудване и поставяне на нов прицелно-навигационен комплекс, който ще позволи на Ту-95 да стреля с новите стратегически крилати ракети Х-101. Предстои да бъдат осъвременени няколко десетки бомбардировачи, а останалите да отидат за бракуване.
Привържениците на Ту-95 твърдят, че не отстъпва на дозвуковите реактивни бомбардировачи, а свръхзвукови вече не се използват. Но самолетът е твърде шумен. Критиците му се шегуват, че бученето му се чува от десетки километри в централния пост на подводница на 50 м дълбочина.
Следващата стъпка към отчаянието се нарича канибализъм: свалят се части и агрегати от три-четири самолета, за да бъде сглобен поне един читав. До другата седмица.
Явно Русия е решила да се самобомбардира, като покрива една осма част от сушата с алуминиеви отломки от катастрофирали бойни самолети. С такива темпове на „изправяне на крака” не й е нужна война. Нито срещу НАТО, нито срещу „ислямска държава”. След четири-пет години руската военна авиация сама ще се свърши.
вЕрно е, че не можеха и не ни осъдиха (ни за калашниците, ни за рпг-тата, които продаваме), но военните ни заводи взеха да "се палят" и да "се взривяват"... и не ми се верва тая диверсия да я правят ...бежанците или ... американците, или ... марсианците...
Воплите на МИГ много ми напомнят подобни вопли, че незаконно произвеждаме АК. Ами защо не ни осъдиха? Така и заглъхна бурната кампания.
Както и да ги смЕтате, другари, руската ви матушка нЕма да види пари за тия таралясници. По-добре съюзник да ни потегне по натовските стандарти и да се забързат малко пазарлъците за нови (ама истински, а не миговЭ) изтребители. ;-)
Пиперко, 12 * 2 * 1.023 = 24.552 и няма ДДС. Ако на 24М му сложиш ДДС, колко става?
Както показва простата аритметика, за 12-те самолета ще платим на Полша 25 милиона евро. Русия, по твърдения на министър Ненчев, е искала 24 милиона. Кое му е "изключително изгодното" на договора с Полша?
Всичксо е добре . Но, когато някой ти дава нещо без пари , а струва пари -- е съмнително. Ще видим крайният резултат , само да не е плачевен.
БСП е приемник на БКП, партия на пряко подчинение на СССР по-рано и днес на Русия. Калпакът се сменява, но не и главата! И БСП и Атака ползват едно нощно гърне и по това ще ги познаеш, но да не пропускаме факта, че гърнето има и труги пълнители....
Комунетата не могат са спят и да ядат от яд, че няма да получат комисиони от господарите си. Но не коментират факта, че при руски ремонт, щяхме да платим много повече. Едва ли има по-продажни комунисти от българските.