Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Полша твърди, че не се нуждае от руски лиценз за ремонта на МиГ-овете

6 коментара
МиГ 29

Полша ще ремонтира изтребителите МиГ 29, които са на въоръжение в българските Военновъздушни сили, по собствена документация и не се нуждае от руски лиценз. Това обясниха от полските военни заводи WZL-2 и WZL-4 пред български журналисти на посещение в страната.

Членът на Борда на WZL-2 и директор по производството и обслужването Збигнев Матушчак каза, цитиран от БТА, че никой не е получил лиценз от Русия, а поляците са напълно готови и могат самостоятелно да извършат ремонтите.

По думите му те вече ремонтират двигателите си със собствена, авторска документация.

WZL-2 /Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 2 S.A./ в Бидгошч и WZL-4 във Варшава са основният партньор на полските ВВС, поддържайки и обезпечавайки военните самолети, сред които Су-22, МиГ-29 и С-130 "Херкулес". До момента те са работили само за нуждите на полската военна авиация.

Експертите посочиха, че влагат в изтребителите нови модерни технологии и възможности, а когато имат проблеми с получаване на резервни части, са в състояние да монтират свои, изработени в Полша.

Предлагаме същата гаранция като за полските ВВС, посочи Збигнев Матушчак в отговор на въпрос по какъв начин полската страна би поела гаранции при евентуален ремонт и модернизация за безопасната експлоатация на българските машини.

Нашите МиГ-ове летят безопасно вече 20 години, добави той.

По отношение на подготвяния договор между България и Полша, Матушчак посочи, че той е междуправителствен и става въпрос за двигатели на МиГ-29 - като една първа крачка с цел самолетите да могат да бъдат вдигнати във въздуха.

Председателят на Борда на двата завода Лешек Валчак посочи пред журналисти, че полската страна е в състояние да предложи помощ на българската в рамките на модернизация, като може да сподели опита и капацитета на технологиите си. По думите му процесът има няколко етапа, като първият е двигателите да бъдат ремонтирани, а после самолетите да се модернизират.

От завода казаха, че имат 20 години опит в работа с МиГ-29. Полските ВВС разполагат с 32 такива изтребителя, като половината от тях имат нови натовски системи.

Военният министър Николай Ненчев получи мандат от правителството да подпише договор с Полша за ремонт на изтребителите МиГ 29 на въоръжение в българските ВВС, след като не успя да се разбере с руснаците да продължат да поддържат машините. Според Ненчев контракта с Полша е по-изгоден и включва споразумение България на първо време да получи за две години два двигателя без да плаща наем за тях. Според Москва обаче Полша няма право да ремонтира машините на трети страни, тъй като няма лиценз за подобни дейности.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мириян Григоров
    #6

    Майстора на колата ми няма лиценз от VW, но се справя в пъти по-добре и в пъти по-евтино отколкото официалния сервиз на VW който има лиценз. Така или иначе дори и да стане авария, каква отговорност би поел изобщо някой? Трудно би се доказало, особено при самолет който е станал на кайма, че аварията е предизвикана от некачествен ремонт. Дори и да се докаже, кой изобщо би могъл да накара Русия да плати нещо, позовавайки се на това, че ремонта е правен в техен завод? Цялата тая патардия се вдига от

  2. marij
    #5

    Поляците толкова много мразят Русия, че ще влязат в ада и ще кажат, че е раят. Не им вярвам, че ще защитеят нашите интереси, ако могат да прецакат Русия. А всеки уважаващ себе си човек спазва стандартите, правилата и указанията на производителя.Като не ти харесва хладилник Мраз, купуваш хладилник Бош, който е по друг лиценз. Кой ще бъде отговорен, когато загине български военен пилот...поради неизправност на самолет...

  3. Ген. Иван Колев
    #4

    Естествено, че Полша не се нуждае от някакъв си измислен съветски лиценз и естествено, че Полша ще съдейства на България. Проблемът е обаче, че Полша не плаща под масата на рублолюбците и путинофилите. Кофти...

  4. Мони_deactivated_1480055728
    #3

    Нормално. Който взима парите да ремонтира, той поема и гаранцията!

  5. Александър Борисов
    #2

    Помоща на Полша няма измерения,зашото не само помага на авиацията ни,но и подпомага независимоста ни от Русия. По време на Варшавският пакт,"братска помощ" беше да помагаме на Русия да стъпква народни вълнения срещу комунизма в други държави.

  6. Калико Джо
    #1

    Стига да летят добре какво значение има лиценза? Няма да им искаме гаранция от руснаците-производители (не че те са готови да я дадат).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.