Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Полша твърди, че самолетът с Лех Качински се е разпаднал още във въздуха над Смоленск

6 коментара
Полша твърди, че самолетът с Лех Качински се е разпаднал още във въздуха над Смоленск

Полският правителствен самолет, който катастрофира през 2010 г. край Смоленск, се е разпаднал във въздуха, заяви министърът на отбраната на Полша Антони Мачеревич, предаде Ройтерс.

Изявлението на министъра по време на церемония за възобновяването на официалното полско разследване за причините за катастрофата противоречи на предишното разследване, което заключи, че пилотска грешка е довела до трагедията. В катастрофата на 10 април 2010 г. загинаха президентът Лех Качински и съпругата му, видни полски политици, военни и общественици, както и членовете на екипажа.

По думите на Мачеревич държавната следствена комисия разполага с "пълен запис на събитията, що се отнася до функционирането на уредите на борда, от старта до разпадането на самолета във въздуха на горе-долу 15-18 метра над земята".

Церемонията за подписването на новото разпореждане за организацията и дейността на Комисията за изследване на инциденти с държавната авиация се състоя в сградата на министерството на отбраната, добавя варшавският вестник "Газета виборча". Разпореждането ще позволи на Мачеревич да състави подкомисия, която да разследва наново смоленската трагедия. Министърът обяви, че шеф на подкомисията ще бъде Вацлав Берчински, известен досега като член на парламентарния екип на Мачеревич за проучване на причините за катастрофата.

В днешната си реч Мачеревич каза, че предишното полско разследване е допуснало множество "грешки" и "аномалии", допълва АП. Той говореше в присъствието на роднини на загиналите, а зад него на тв монитор се изписваха думите: "Те очакват истината. Ние им дължим това".

Досега след 15-месечна работа полската правителствена комисия установи като причина за катастрофата това, че правителственият "Ту-154 Ем" се е снижил "под минималната височина при прекомерна скорост за метеорологичните условия, не позволяващи да се осъществи визуален контакт със земята", а също така и "закъснялото начало на процедурата по излизане на втори кръг".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Васил Антонов
    #6

    Като руският самолет на Синай????

  2. анита хегерланд
    #5

    Самолетите се разпадат във въздуха при претоварване или физическо, механично въздействие. Втората версия цели да докаже външно вмешателство, докато първата означава липса на късмет, лоши условия.

  3. rotos
    #4

    Забрави да споменеш и останалите 20000 (освен 4000, за които говориш). Разбирам, че Полша ви бръкна в ректумите с това решение, но сметането е сериозна наука!

  4. Коментарът е изтрит в 06:13 на 5 февруари 2016 от автора.
    #3
  5. Васил Здравков
    #2

    Моите почитания към наследниците на избититите от НКВД в Катин над 4000 полски офицери, но да се друсат костите им от някакви маниаци е мародерство. Генералът натиснал пилотите да кацат въпреки забраната на диспечерите, а сега ще изкарат, че руската ПВО е свалила самолета.

  6. Liberal
    #1

    "Разпадането на самолета във въздуха на горе-долу 15-18 метра над земята" - точно така, когато самолета е ударил първите дървета поради факта, че е пилота е заходил ниско към пистата в мъгливо време и не е успял да коригира в последния момент. Няма полско правителство, което да иска да прикрие фактите за подобна трагедия в полза на Москва. Защо полските генерали са натискали пилота да каца въпреки предупрежденията на руските диспечери, това вече е друг въпрос - там трябва да се разследва.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.