Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Помещения за бутици и заведения за бързо хранене най-търсени през 2005 година

3 коментара
Помещения за бутици и заведения за бързо хранене най-търсени през 2005 година

Търсенето на площи по търговските улици на София продължава да е по-голямо от предлагането, съобщиха в четвъртък от международната агенция за недвижими имоти “Колиърс интернешънъл”.  Данните от доклада на международната агенция за развитие на пазара на търговски площи през миналата година сочат, че клиентите търсят основно помещения за бутици, заведения за бързо хранене, аптеки и банки.

Ценовите нива, на които са се отдавали площите през 2005 година в големите търговски центрове в столицата, са между 30 и 60 евро за квадратен метър, уточниха от “Колиърс интернешънъл”. Поради ограниченото предлагане на търговски обекти в такива центрове, наемите по атрактивните търговски улици също остават високи.

През тази година в столицата ще отворят врати три големи търговски центъра от типа “шопинг мол”. Това са “Мол оф София” на бул. “Стамболийски”, “Сити център София”, който се намира срещу хотел “Хемус” и търговският комплекс “Скай център”, който строи веригата “Фантастико” в квартал “Гео Милев”. Търговски комплекс от този тип ще отвори врати и във Велико Търново. Строят се големи търговски обекти и във Варна и Бургас.

Пазарът на търговски площи в България все още не е достатъчно развит. Индикатор за това е, че най-популярни и търсени у нас остават търговските улици в централната част на градовете и веригите от типа на “Метро”.

Новите търговски площи, които ще влязат на българския пазар с моловете, са 22 хил. кв. метра в “Мол оф София”, 20 хил. кв. метра в “Сити център София” и още 16 хил. кв. м търговска площ в “Скай център”. От “Колиърс интернешънъл” уточняват, че София може да поеме строителството на още големи търговски обекта от типа “шопинг мол”. Извън тях столицата разполага с 23 супермаркета и хипермаркета.  

Не е възможно да се изчисли реалната годишна доходност от търговските площи в страната, защото предлагането на качествени обекти е малко и те се отдават много бързо. Доходността идва най-вече от големите търговски вериги като “Манго”, “Том Тейлър”, “Бенетон” и “Сислей”, които веднага ангажираха “на зелено” площите в новостроящите се молове. Според експертите на “Колиърс” доходността от търговските площи в момента е под 10%.

Наемни цени на търговски обекти в София през 2005 година (в евро/кв.м./на месец)

Обект

Min

Max

ЦУМ

30

50

Мол оф София

30

60

Търговски улици

50

120

В жилищни квартали

4

20

Търговските складове

7

12

*Цените в Мол оф София са посочени без тези в централната част на търговския комплекс

Източник: “Колиърс интернешънъл”

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. orakul
    #4

    PReved, krosavcheg! Vizit my new site:PropeciaFloxin|Anti Infectives|Lipitor|Wymox|Fosamax|SereventGoodbuy! :)

  2. predatel
    #2

    PReved, krosavcheg! Vizit my new site:sex pictureinterracial sexteen peopleporn webteen modelsex toyscaesar pornhuge cock porndesi pornGoodbuy! :)

  3. vseravnovalezu
    #1

    PReved, krosavcheg! Vizit my new site:young russian girlsteen lesbiensyoung girls peeingyoung femalesteen girls in thongsyoung asian girlsteen girls getting fuckedyoung webcam girlsGoodbuy! :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.