Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Поне 6 месеца без "Балкан"",N

0 коментара

От днес е отнет лицензът на "Балкан" за авиационен превозвач. Според наредбата на транспортното министерство, авиационен оператор може да кандидатства за нов лиценз не по-рано от 6 месеца след отнемането. Също днес, 5 март, държавата внесе в съда иск за несъстоятелност на авиокомпанията чрез ръководството на държавното дружество Летище "София".

От днес е отнет лицензът на "Балкан" за авиационен превозвач. Според наредбата на транспортното министерство, авиационен оператор може да кандидатства за нов лиценз не по-рано от 6 месеца след отнемането.

Лицензът е отнет със заповед на министъра на транспорта и съобщенията, основана на закона за гражданското въздухоплаване, съобщи БТА.
Още миналата седмица от транспортното министерство предупредиха, че лицензът ще бъде отнет заради преустановяване на летателната дейност на компанията на 14 февруари. Самият акт на отнемането се е отложил заради проблеми с премаршрутирането на пътниците, каза зам. министърът на транспорта Апик Гарабедян.
Според наредбата за издаване на свидетелства на авиационните оператори на транспортното министерство от февруари тази година, свидетелство се отнема, когато авиокомпания загуби техническа и оперативна способност за полети. Причина може да бъде също и обявяване в несъстоятелност с влязло в сила съдебно решение или открита процедура по ликвидация.
Актовете по отнемане могат да се обжалват по реда на закона за административното производство. Мотивираното решение за отнемане на свидетелство за авиационен оператор трябва да бъде съобщено на авикомпанията в тридневен срок от датата на издаването.

Също днес ръководството на летище София подаде иск за несъстоятелност на авиокомпания "Балкан". Искът на държавното дружество е трети подред, подаден в Софийски градски съд, след тези на "Булстрад" и на фирмата на "Зееви холдингс" "Зет Би Ай". Делото по иска на застрахователната компания ще се гледа на 6 март.

Според изпълнителния директор на летище София Фильо Фильовски по счетоводни документи и фактури авиокомпанията е натрупала 1,7 млн.лв. дългове към летището до 28 февруари тази година.

Заедно с иска за несъстоятелност, собственика на "Балкан" "Зееви", който чрез "Зет Би Ай" се явява и най-голям кредитор на авиокомпанията, внесе в съда оздравителен план. В него се предлага на правителството на България всички дългове на "Балкан" да бъдат замразени, докато авиокомпанията не стане печеливша. "Зееви Холдингс" иска правителството да вложи в компанията 15 млн.долара. Според официалното съобщение на "Зееви", разпространено от БТА преди ден, тези средства отразяват част от разликите между представените на "Зееви" финансови активи и тези, които са в действителност. Мажоритарният собственик на авиокомпанията предлага правителството да възстанови размера на летищните такси за "Балкан" на равнището при момента на сключването на приватизационната сделка през 1999 г.
Оздравителният план предвижда авиокомпанията да отчете оперативна печалба в края на 2001 г.
Ако правителството и съдът одобрят този план, "Зееви Холдингс" е готов да оттегли внесения иск за арбитраж, в който компанията претендира за 230 млн.долара обезщетение.

Решаването на проблема с "Балкан" е спешен въпрос, но няма да правим глупости, притиснати от сроковете, коментира председателят на Агенцията за приватизация Левон Хампарцумян. Той потвърди, че има повече от един инвеститор за авиокомпанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.