Пореден слух за продажба на в. "24 часа" и "Труд"

Пореден слух за продажбата на двата всекидневника с най-големия общ тираж в България - "24 часа" и "Труд" - се разпространи във вторник, след като информация за "почти готовата" сделка излезе в сайта "Фрогнюз". Според нея купувач на двете издания е медийният и рекламен бос Красимир Гергов, а цената е 60 млн. евро.

Двата вестника са собственост на "Вестникарска група България" (ВГБ) , която пък е дъщерно дружество на германския медиен концерн "Вестдойче алгемайне цайтунг" - ВАЦ.

Освен "24 часа" и мажоритарен пакет от "Труд", ВГБ притежава и редица издания, сред които "168 часа", "Жълт труд", пресгрупа "Утро", "Български фермер" и др. Двата всекидневника работят с обща рекламна притурка, което на времето, когато бе сключена сделката, не бе определено като пазарен монопол от Комисията за защита на конкуренцията.

Самият Гергов отрече пред Mediapool написаното. "Не ме притеснявайте, на почивка съм, играя голф. Не е вярно", лаконично заяви Гергов.

И на сайта на "24 часа" бе публикувано опровержение на Паул Биндер, говорител на Медийна група ВАЦ, според което слуховете за продажба на "Вестникарска група България" (ВГБ) на Красимир Гергов не отговарят на истината.

"Резултатите на ВГБ са приемливи и виждаме дългосрочни перспективи за бизнеса си в България", казва Биндер.

Пред БНР и управителят на ВГБ Аксел Шиндлер каза: "На този етап няма да коментираме".

Преди този слух, в София преди няколко месеца се разпространи друг, според който

Новата медийна група на Ирена Кръстева води преговори за купуването на българските издания на ВАЦ. И този слух бе опроверган, но се трансформира в друг, според който издателят има намерение да слее двата вестника в един заради затруднанията, които среща от свития пазар.

Германската медийна група започна реорганизация на бизнеса си в Източна Европа, който пострада от икономическата криза със свиването на приходите от реклама. Групировката има чувствително присъствие в Унгария, Австрия, Хърватска, Сърбия и България.

Миналия месец в Сърбия се появи информацията, че ВАЦ смята да се оттегли от страната, като продаде дяловете си в тиражни издания. Информацията бе опровергана от централата на групировката в Есен, като оттам подчертаха, че нямат намерение да оттеглят инвестициите си от Балканите.

Споделяне
Още по темата
Още от