Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Поредна промяна в концесията на летище София и в срока за оферти

3 коментара
Поредна промяна в концесията на летище София и в срока за оферти

За трети пореден път транспортното министерство промени документацията за концесията на летище София, проекта на концесионен договор, както и удължи с няколко дни срокът за подаване на заявления за участие в процедурата заедно с оферти за стопанисването на аеропорта в следващите 35 години с възможност за удължаване на този срок. Решението е взето в работните дни между коледните и новогодишните празници, като мотивът за промените е постъпили въпроси и предоставени разяснения от комисията, пише в решението на министъра на транспорта Росен Желязков, публикувано на сайта с обявената от ведомството процедура.

Взетото в края на ноември решение за второ удължаване на срока за подаване на офертите предвиждаше те да бъдат внесени до 29 януари 2019 г., 16.30 часа. Сега новият срок е 5 февруари 2019 г., което реално дава на потенциалните кандидати само пет допълнителни работни дни.

Според новия график евентуалните концесионери ще могат да искат разяснения по променената документация до 22 януари, а такива ще се публикуват за последно на 30 януари. Заявления за участие в процедурата и едновременно с тях оферти ще се приемат до 5 февруари, а на следващия ден ще стане ясно кои са кандидатите. Офертите им обаче ще бъдат отворени на 1 март 2019 г. на открито заседание.

В най-актуалните документи се посочва, че от кандидатите се очаква първоначално плащане от 281.210 млн. евро, което съответства на поисканите вече 550 млн. лв. авансово плащане, които да отидат за дълговете на БДЖ и нови влакове.

Прогнозираните приходи за бъдещия оператор за срока на концесията са близо 3.466 млрд. евро, а при удължаването ѝ с 12 години – до 3.898 млрд. евро.

Поредният опит за отдаване на летище София на концесия стартира миналия юли, въпреки несъгласието на БСП, която дори даде процедурата на прокуратурата, но тя отказа да атакува правителственото решение за откриване на концесията. 

Досега открито намерението се да участват в надпреварата за столичния аеропорт обявиха  най-големият британски летищен оператор "Манчестър Еърпортс Груп" (Manchester Airport Group – MAG) и задграничното подразделение на китайската строителна компания "Бейджинг Констръкшън Инжинеринг Груп" ( Beijing Construktion Engineering Group International – BCEGI)

В последствие и говорител на индийската групировка GMR заяви, че групата ще обмисли да участва в наддаването въз основа на окончателните търгови условия за летище София, по информация на Ройтерс.

Германският въздухоплавателен оператор "Фрапорт" (Fraport), който в България вече участва в управлението на морските летища Варна и Бургас заедно с българската "Химимпорт", също обяви, че е заинтересован, докато испанската компания "Аена" (Aena) заяви, че проучва възможността за съвместна оферта с австралийската група "Фърст Стейт (First State).

Възможен интерес за участие в концесионния търг за летище София показва и френският "Аеропорт де Пари" (Aeroports de Paris), който държи 46% от турската компания "ТАВ Еърпортс" (TAV Airports), както и швейцарската "Флугхавен Цюрих" (Flughaven Zuerich).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Доналд Дък
    #3

    Трудно е да намериш наемател на скъп апартамент на добър наем със задължение да го пристрои в по широк и модерен дом за няколко години. Обичайните задължения на концесионерите на летищата е да изградат и подходящата структура (писти,терминали,сервизи и други) и увеличат броя на пасажерите в договорни годишни граници, например от десет на десет 2 годишно и т.н. Собственика - Държавата търси КАДЪРНИЯ инвеститор.

  2. StefanK
    #2

    Както е тръгнало, много скоро цялата ни държава ще бъде отдадена на концесия на чужди фирми и държави, защото тя не била "добър стопанин" според лондонските юпита. Българските крадци се оказаха много добър стопанин, като превърнаха всичко в скрап и затова днес сме най-бедни и на последно място в Европейския съюз по всички показатели.Най-високи "успехи" постигнахме с концесията на златото на България, от което печелим 1,5%, а другите държави 30-45%.

  3. Концесиите са част от приобщаването на България към свободната световна икономика! Те носят износ на капитали от бедна България към богатия запад. Затова са насърчавани от банки, съвети, съюзи и т.н. Концесиитеса модерен нео-колониализъм! Които виреят в корумпирани общества с частни медии!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.