Пощенска банка купи Пиреос

Двете институции ще се обединят до края на годината

Пощенска банка купи Пиреос

Концентрацията на банковия пазар у нас продължава.

След сливането на СИБанк и ОББ и след като Банка ДСК придоби SG Експресбанк, в четвъртък приключи и третата голяма сделка на пазара в последните години. Пощенска банка, част от Юробанк груп, приключи придобиването на Банка Пиреос.

По-рано, през 2016 г., Пощенска банка се сдобири и с българския клон на гръцката Алфа банк, а през 2014 г. ПИБ придоби МКБ Юнионбанк.

Пощенска банка и Банка Пиреос ще се слеят, а докато този процес приключи юридически, Банка Пиреос ще остане дъщерно дружество на Пощенска банка, посочиха от финансовата институция.

Юробанк груп е регионална банкова група на Балканите с канадски и американски фондове като основни акционери. Бившата гръцка банка запази бизнеса си в България, но разпродаде операциите си в Румъния, Полша, Турция и Украйна в изпълнение на изискванията на ЕС за възстановяване, след като преди това бе национализирана в разгара на гръцката криза.

Сделката за придобиване на Пиреос бе сключена в края на 2018 г. Обявената цена бе 75 млн. евро. На 28 март 2019 г. Българската народна банка одобри покупко-продажбата, а на 10 май разрешение даде и Комисията за защита на конкуренцията.

Според в. Банкеръ новата група ще се превърне в четвъртия по големина играч на пазара на банкови услуги у нас по размер на активите си с дял от 10 на сто. Обединението ще изведе новата компания на четвърто място по обема на привлечени депозити от граждани и домакинства с общ дял от 11.5%, както и на трето място по отпуснати жилищни и ипотечни кредити за физически лица (с дял от 17.9%).

Гръцката Пиреос също получи сериозна държавна помощ от местния фонд за финансова стабилност, за да се рекапитализира в кризата. За да върне парите, финансовата институция пое ангажимента да продаде дъщерните си банки в чужбина, което вече се случи в Румъния, Сърбия и Албания.

Интеграцията на операциите на Пощенска банка и Пиреос се очаква да приключи до края на 2019 г. Докато това стане, клиентите на двете институции ще продължат да се обслужват, както досега - тези на Пощенска банка в клоновата мрежа и чрез електронните канали на Пощенска банка, а клиентите на Банка Пиреос ще бъдат обслужвани в клоновата мрежа и чрез електронните канали на Банка Пиреос.

Разработват се и общи продукти и услуги за клиентите на двете банки, а иновативната дигитална апликация – чатботът ЕVA 2.0, ще бъде пусната в следващите седмици, за да отговаря на клиентски въпроси, казаха още от Пощенска банка. След приключване на юридическото сливане, системите и процесите на двете банки постепенно ще бъдат интегрирани.

Клиентите на двете банки ще получават ясна и навременна информация за процеса и актуална информация за банковите услуги, обещават от Пощенска банка.

Още от Бизнес