Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Последният участък от бул. "Тодор Каблешков" ще е готов през 2024 г.

"Джи Пи Груп" строи отсечката между ул."Луи Айер" до бул. "Черни връх"

2 коментара
Започна разширението на бул. "Тодор Каблешков" между ул. "Луи Айер" и бул. "Черни връх" Сн. "Джи Пи Груп"

Последният участък от т.нар. трети градски ринг на София - разширението на бул. "Тодор Каблешков" между ул. "Луи Айер" и бул. "Черни връх", ще е готов през 2024 г.

Това е един от стратегическите обекти на столицата, за който се говори от години, но строителството му започна неотдавна. Изпълнител е "Джи Пи Груп", които спечелиха обществената поръчка.

С пускането му в експлоатация ще се осигури бърза връзка между двата най-бързо растящите квартали през последните години "Манастирски ливади" и "Кръстова вада". Това ще доведе до намаляване на задръстванията в района и ще облекчи трафика в центъра на столицата, като прогнозите сочат, че ще намалее с около 40 на сто.

Реализацията на този важен проект за града се забави заради тежките отчуждителни процедури. По думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова за отчуждаването на имотите, за да може да се направи разширението, са платени около 11 милиона лева.

Срокът за изграждането е 287 дни

Разширението на бул. "Тодор Каблешков" между ул. "Луи Айер" и бул. "Черни връх" е с дължина от 1.4 км.

По проект се предвижда изграждане на северно и южно пътно платно по булеварда, всяко от които ще е широко 9 м.

Заложено е и обособяването на трамвайно трасе. В бъдеще, когато то бъде изградено, ще дава връзка на трамваите от бул. "Овча купел" до метростанция "Г. М. Димитров".

В проекта е помислено и за колоездачите. Ще бъдат изградени еднопосочни велоалеи, всяка с ширина от 2 метра.

Ще се направят тротоари и ще се монтира ново енергоспестяващо LED осветление.

Успоредно с това ще се подмени ВиК мрежата, ще се изгради и нов мост над река Дреновичка.

Скорът за изпълнение на строителните работи е 287 дни.

Изпълнителят "Джи Пи Груп"

За изпълнител на проекта беше избрано дружеството "Джи Пи Груп" след проведена обществена поръчка.

Тяхното техническо предложение беше оценено най-високо, като в същото време дадоха най-ниската ценова оферта от допуснатите кандидати - малко над 18 милиона лева.

Компанията е изпълнител на редица знакови обекти в София, сред които участъци от столичното метро.

Средствата за завършването на третия ринг идват от бюджета на Столичната община. Те бяха осигурени чрез заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 120 млн.лева, теглен през 2021 г. Срокът му за погасяване е 20 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. stanoy
    #2

    Само дето това въобще не е "последният участък". От бул."България" до "Овча купел" все още си е едно платно. Е, хайде до Кауфланд, ама и там липсва трета лента...

  2. anton nikolov
    #1

    Пак мафията лапа милиони срещу некачествени пътища.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.