Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Последният участък от “Тракия“ ще бъде пуснат между 12 и 15 юли

За рехабилитация на старото трасе са нужни 70 млн. лв.

18 коментара
Заешка ограда и 0.1 процента строителни работи делят магистрала "Тракия" от пуска, сн. БГНЕС

Срокът за пускането на автомагистрала "Тракия" по договор е 15 юли и нямам никакви притеснения за пускането на автомагистралата в експлоатация в срок. Това заяви пред журналисти председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров в сряда, когато бяха отворени ценовите оферти за слагане на химически тоалетни в участъка Стара Загора-Бургас от трасето на аутобана.

 

По думите му 99.9% от строителните работи по последния участък от магистралата – от Зимница до Карнобат, са извършени, не е поставена и заешка ограда.

 

"Нямаме притеснения и към 8 юли всички работи по магистралата трябва да бъдат приключени. Дали магистралата ще е пусната на 12 или 15 юли, зависи от държавно-приемателната комисия. Министерството няма да забави и един ден пускането на магистралата след подписване на решението за пускане", заяви Лазаров.

 

"Към понеделник основният пакет ще е готов и ще бъде внесен към ДНСК. Платили сме държавната такса", каза още Лазаров.

 

Той посочи още, че за рехабилитация на старата част на магистралата ще са нужни около 70 млн. лв. за всички обекти – при Пазарджик и Пловдив и 9 км след Нови Хан-възела в София.

 

Лазаров обясни, че на всеки пътен възел от новия участък на магистралата ще бъдат сложени знаци, които да оказват каква дистанция има до съответната бензиностанция, след като никой не прояви интерес да строи бензиностанции на самото трасе на “Тракия“.

 

Затова пътната агенция обяви поръчка за инсталиране на химически тоалетни, тъй като след пускането на последния участък от пътя няма да има нито бензиностанции, нито тоалетни или заведения повече от 100 км. В конкурса се явиха хасковската компания "Ти енд Джи Мастер Клиин" и софийската "Ековеце", чиито ценови оферти бяха отворени в сряда

 

"Днешната процедура е неспецифична за пътната агенция. Държавното строителство на магистрали изпревари частните инициативи. Трябва да се съобразим на минимум да подобрим битовите условия за пътуващите от гледна точка на това да има къде да спрат при естествени нужди", заяви Лазаров.

 

"Ти енд Джи Мастер Клиин" предлага да инсталира 44 тоалетни срещу 134 864 лв. без ДДС и месечен наем от 5619 лв. без ДДС. Предложението на “Ековеце“ е за 149 999 лв. без ДДС, а месечният наем е 6249 лв. без ДДС.

 

Надявам се ако няма обжалване, след сключване на договора, до 10 дни тоалетните да са факт и във втората половина на месеца те да са разположени и да се поддържат по трасето на последните 4 лота, коментира Лазаров.

 

Той каза още, че участъкът от автомагистрала “Хемус” от Шумен - Белокопитово ще бъде пуснат между 25 и 27 юли. През юли ще бъде завършен и първият лот от автомагистрала “Струма” в участъка Долна Диканя – Дупница. “Финализираме видовете работи, очакваме в много близко обозримо бъдеще да се случи пускането на този участък, до дни след пускането на магистрала “Тракия”, председателят на управата на АПИ.

 

Във връзката на Софийския околовръстен път с магистрала “Хемус” има участък от 200 метра, който още не е изграден, така че там пускането ще бъде през август, обясни Лазар Лазаров.

 

“Търсим среща с археологическата гилдия, за да ни посочат изпълнител, който да приключи работата по магистрала „Марица”, добави той.

 

“Във връзка с обхода на Габрово, се срещнахме с еколозите. Те са убедени, че трасето ще наруши екологичните норми. Ние имаме достатъчно мерки в проекта и оценката за въздействие върху околната среда така, че да щади околната среда. Споразумяхме се да изчакаме съда. Те разбраха и нашите притеснения по отношение на този проект. С прокатането му има много голяма вероятност парите да бъдат загубени и Габрово да не получи обход”, каза пътният шеф.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    По добре "Тиквата" , отколкото Олигархски! При него поне се строяха автомагистрали, а сега нищо само ще се краде!Моят кредит на доверие към новото правителство спадна на 0% от както назначиха Делян Пеевски за шеф на ДАНС!

  2. Анонимен
    #17

    Държавата не може да строи бензиностанции. Това е в ръцете и зависи от частния сектор. Хубаво е да помислиш преди да пишеш.

  3. Анонимен
    #16

    простотиятя няма почивен ден-ЗАЩО със строежа на магистралата НЕ СЕ ПОСТРОИХА и бензиностанциите със необходимите заведения и сега нямаше да се харчат глупави пари

  4. Анонимен
    #15

    Samo poglednete kak e valiran asvalta i pak mi govorete. Dogodina nov.

  5. Анонимен
    #14

    "Държавното строителство на магистрали изпревари частните инициативи" Не може да бъде! Частната инициатива винаги е с едни гърди пред държавната. Медиапул, веднага ИПИ да се намеси, може и ГанЬов от СУ.

  6. Анонимен
    #13

    Aкo чepвeнитe и cини идиoти нe бяxa пpoвaлили дoгoвopитe, Цapa щeшe дa e нaпpaвил Тpaкия oщe пpeди 6-7 гoдини нa кoнцecия и бeз дъpжaвни и eвpoпeйcки пapи. Eвpoпeйcкитe и дъpжaвнитe пapи щяxa дa oтидaт зa peмoнтиpaнe нa cъпътcтвaщaтa пътнa мpeжa и ceгa вcичкo щeшe дa e гoтoвo. Чepвeнитe и cини идиoти пpoвaлиxa Цapя и ceгa peмaт чe нямaт пapи. Щe взимaт зaeми.

  7. Анонимен
    #12

    знaчи дo 12 и 15 юли Cъceлoвич и Oлигapcки тpябвa дa ca пaднaли oт бaницaтa

  8. Анонимен
    #11

    едно време на цистерните които изсмукваха помийните ями там където нямаше канализация им викаха златарки, защото всеки се шареше яко за да му изчистят дупката. явно, лайн яния бизнес и днес върви, щом за подръжката на един кен еф се дават толоква пари...

  9. Анонимен
    #10

    Я ми дайте две места за ресторант без пари( дето струват < 100,000) и ще ви построя и тоалетни. Значи само далавери, ей!

  10. Анонимен
    #9

    В агенция "Пътна инфраструктура", действуваща структура е всякяквя, но не и пътна! Всички отговорни длъжностти - разбираи "директори" и т.н са назначени без конкурс и продължават да са на власт и да печелят много пароци! Така на Подържане на пътищата е назначен геолог от Батко, без друг стаж, който прави много бели! В "проектаната дирекция" е назначена геодезист, която замени незнаино по какви причини предишната некадърница! Многоброини експерти и директори от Трудовото "висше" училище! За капак "член" на председателството е г-жата, верно служеща на Хасан Хасан?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.