Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Последно – първокласен път вместо магистрала до Калотина

12 кандидати за участък от 15 км, в сряда отварят офертите и за другата отсечка

4 коментара
Последно – първокласен път вместо магистрала до Калотина

Вместо магистрала, първокласен път ще бъде изграден от София до граничния пункт "Калотина". Досега се твърдеше, че ще се строи магистрала, но от съобщението на пътната агенция става ясно, че все пак пътят няма да бъде с магистрални габарити, а само на определени участъци ще има аварийна лента.

От другата страна на границата сърбите вече построиха магистралата до Ниш, а от там е готова до Белград. На практика единствено българският участък от около 50 км не е с магистрални габарити от международния път, свързващ Лондон с Анкара, а от там стигащ до Калкута.

За изграждането на първите 15 км от границата до пътния възел Драгоман кандидатите са 12.Офертите за следващия участък до Сливница ще бъдат изтеглени в сряда.

Кандидатите

В надпреварата участват всички големи български строителни компании. Чуждите участници са само двама обединения, начело с австрийската "Щрабаг" и италианската "Гранди Лавори". Това стана ясно при отварянето на офертите, обявено от Агенция "Пътна инфраструктура" във вторник.


Обществената поръчка е за строителство на 14.5 км магистрала от граничният пункт "Калотина" до пътния възел "Драгоман". Индикативната стойност на обекта е 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата са осигурени от механизма "Свързана Европа".

Кандидатите по реда на отварянето на офертите са:

1. ДЗЗД "Виа Милитарис Баланстра“, с участници "Автомагистрали Черно Море" АД и "Автомагистрали Хемус"АД

2. "Инжстройинженеринг" ЕООД

3. "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД

4. "Хидро-вод строй" ДЗЗД, в което влизат "Хидрострой" АД и "Водстрой 98" АД

5. Обединение "Калотина 2017" с участници "Гранди Лавори Финкосит" СПА и "Х.С.С." ЕООД;

6. "СТРАБАГ БПА" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг" ЕАД, "Страбаг" Сп. з.о.о. Полша и

"Битумина ГмбХ-България" ЕООД

7. Обединение "Калотина - София" с участници "Джи Пи Груп" АД, "Контратас Иглесиас" АД, и "Трансконсулт-22" ООД

8. Обединение "Геопът Изток", в което участват "Пътстрой 92" АД и "Геострой" АД

9. "ИСА 2000" ЕООД

10. Сдружение "Калотина I“ ДЗЗД, с участници "ПСТ Груп" ЕАД и "Аква модул" АД

11. ДЗЗД "АПВ Калотина СОП 1", в което са "Пътища Пловдив" АД, "Агромах" ЕООД, "Водно строителство – Благоевград" АД

12. "Трейс Груп Холд" АД

Проектът

Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи.

Отсечката с дължина от 14.5 км ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране.

При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман.

Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман".

Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни.

В сряда офертите и за другия участък

В сряда ще бъдат отворени офертите в обществената поръчка за изпълнител на следващия участък от Драгоман до Сливница, който е с дължина близо 17 км. Неговата индикативна стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.

Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов.

В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч. Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #4

    Макар че асфалт не се яде, от асфалт НАЙ-ЯКО СЕ КРАДЕ. Явно тук далаверата на "управляващите" ни разбойници и техните приятелчетата не се е вързала. Та за туй.

  2. spaceman
    #3

    Позор!

  3. dimitardi100
    #2

    Срам !

  4. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам