Отпадането на роуминга в Европейския съюз не би трябвало да се отрази върху тарифите, на които потребителите разговарят, "но е възможно някой да се изкуши от тази промяна и да предложи нови тарифни планове с на пръв поглед доста изгодни условия, обаче с допълнителни съпътстващи услуги, за които да се налага заплащане”. Това предупреди, председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в четвъртък, цитиран от ведомството си.
Според него не би трябвало да има промяна в цените, тъй като имаше достатъчно време да бъдат прекалкулирани всички евентуални загуби вследствие на тази промяна. Тя е резултат от много дълъг процес, който продължи с години и бе съпътстван от преговаряне на различен тип условия и подписване на споразумения, както от страна на регулаторите, така и на самите мобилни оператори, посочи Маргаритов.
Според него обаче отпадането на роуминга от 15 юни може да доведе до промени в тарифните планове (което на практика е факт) и затова потребителите трябва да са внимателни.
"Ако все пак, потребителите при отправен анонс да сключат нови договори решат да го направят, трябва много внимателно да се убедят, че освен основните услуги, които ползват, не се добавят и допълнителни – например предоставяне на безплатно устройство, което обаче ще бъде със СИМ карта и с него най-вероятно ще бъдат предложени и други тарифни планове, които като цяло биха оскъпили месечната сметка”, предупреди Маргаритов.
"По никакъв начин в общите условия няма да допуснем да се включват клаузи, които биха могли да бъдат неравноправни, и които да предявят към потребителите непроизтичащи от нищо задължения. Освен това, ще проследим и за нелоялни търговски практики, каквито в миналото сме откривали и забранявали. Например, да не се създават изкуствени пречки, които целят да демотивират потребителя при желание да прекрати договора си”, заяви председателят на КЗП.
Той обърна внимание на това, че отпадането на "трансграничното оскъпяване” има една тънкост и обяснява, че тя е във функциите на Европейския регулатор на тези услуги. "Когато в договорите на потребителите има т. нар. "безлимитни сегменти”, т.е. неограничен брой минути за разговор, неограничен трафик Интернет, там все пак ще има някакви лимити, които обаче няма да имат финансови измерения, а по-скоро ще са свързани с обеми, които максимално могат да бъдат потребявани”, посочи Маргаритов.
Макар подобни промени безспорно да са изцяло в полза на потребителите, трябва по-внимателно да се следи трансформацията, смята още той.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.