Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Повечето авиокомпании в ЕС са изрядни в онлайн продажбите на билети

2 коментара

Европейската комисия продължава с проверките дали информацията на уебсайтовете на европейските авиокомпании за продажба на билети отговаря на действителността. Това обяви комисарят Меглена Кунева, която представи в четвъртък резултатите от поредното проучване в рамките на започналата през септември 2007 г. кампания за налагане на най-пълно информиране при покупка на самолетни билети в Европейския съюз.

От 137 проверени сайта, в които преди са били засечени проблеми, в 115 вече е установено, че са отстранени напълно, каза Кунева.

При поредната проверка са прегледани сайтовете на 67 по-големи европейски авиокомпании.

На 52 от тях е издаден документ "за добро здраве", тъй като вече дават пълна и надеждна информация при покупка на билети.

При предишната поверка на авиокомпания "България Ер" са установени три сравнително маловажни нередности. Две от тях вече са отстранени, по третата се работи и скоро ще бъде оправена, каза още Кунева

Досега бяха извършени две големи проверки. Те се правят по 14 показателя, които са одобрени от ЕК и от самите авиокомпании. Целта е потребителите да бъдат напълно наясно колко ще трябва да заплатят при покупка на самолетен билет по интернет и да им бъдат спестени неприятни изненади, свързани с допълнителни разходи заради прикрити или непосочени ясно цени.

В случай, че авиокомпаниите нарушителки не приведат в ред интернет сайтовете си, ЕК може да поиска от националните авиационни власти да вземат мерки срещу тях, включително забрана на дейността им.

"Това проучване, обхванало ЕС, променя облика на сайтовете на европейските авиокомпании. То показа "зъби" и вече дава резултат. Следващата стъпка е да се постигне общо споразумение в рамките на цялата европейска авиоиндустрия. Ще наблюдаваме развитието в сектора много внимателно", заяви Кунева.

Заместник-председателят на ЕК Антонио Таяни, който отговаря за транспорта, изтъкна, че пълната прозрачност по отношение на цените на предлаганите билети е задължение за всяка авиокомпания. Съществуването на такава яснота е от първостепенна важност за потребителя, който има право да сравнява различните цени и да прави информиран избор, добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Талибан
    #2

    Какво разбира тази лейка от авиокомпаний та е седнала да ни дава отчети.?? НИЩО!Разбира само да се намества в първа класа и да казва само ДА!

  2. mujahedin
    #1

    A ti, ley4o kakvo razbira6 ot aviokompanii, kato ne znae6 kak se pi6at te v mn. 4islo? Ayde begay da 4ete6 i posle da pi6e6!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.