Повечето обаждания на тел. 112 не са за спешни случаи

Повечето обаждания на тел. 112 не са за спешни случаи

Общо 60% са обажданията към телефон 112 през миналата година, които не се отнасят до него, каза директорът на дирекция "Национална система 112" Стоян Граматиков пред БНТ.

Умишлените злоупотреби обаче не са толкова много - едва 0.12%. Проблемът е, че гражданите използват телефон 112 и за подаване на сигнали, които не са спешни.

Граматиков коментира, че 112 се ползва, като телефон за справки, като се търсят контакти на определени институции. Не са малко и случаите, когато поставен в джоба или чантата телефон избира номерът за спешни случаи

През миналата година за денонощие на телефон 112 са се приемали средно 14 590 обаждания. Почти половината от тях са за спешната медицинска помощ. Други 45% са за полицията, а 4.3% са за пожарната.

През 2008 година, когато е стартирала услугата в национален мащаб, повикванията са били около 20 000 за 24 часа. Според Граматиков намаленият брой повиквания на телефон 112 говори за повишаване културата на гражданите и познанията им за предназначението на услугата.

Споделяне
Още от България