Повторните търгове за "Тракия" през март

Повторните търгове за "Тракия" през март

Основна цел и задача в момента на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) е до няколко месеца да започне строителството на магистрала "Тракия". Ще бъде направено възможно, за да се случат първите копки на отсечките в най-скоро време. Това заяви изпълнителният директор на НАПИ в понеделник в интервю пред БНР.

Според Янков има реална възможност нови процедури за избор на строител за магистралата да започнат през март. Това може да се случи, ако участниците в сегашните процедури, стартирани миналата година и блокирани в последствие от Брюксел, не обжалват в съда анулирането на търговете. По думите на Янков, "благоразумието ще надделее и няма да има такива проблеми, защото работа има за всички и за всички е необходимо да започнем строителството на магистрала "Тракия".

Конкурсите бяха стопирани, след като чуждестранна строителна компания се оплака на ЕК, че условията в търговете са дискриминационни, противоречат на правото на общността и дават предимство на българските строителни фирми.

В търговете от миналата година участваха три български консорциума, водени от "Главболгарстрой" на Симеон Пешов, 'Трейс груп" на Николай Михайлов и "Холдинг Пътища" на Васил Божков, както и австрийските "Щрабаг" и "Алпине Бау", гръцки, турски и хърватска компании.

Заради финансовата криза цената на строителството пада и това ще стимулира повече компании да наддават за оставащите 120 км на 'Тракия", заяви Янков. По думите му, НАПИ не знае какви цени са предложили участниците в спрените търгове, но в новите те ще са коригирани в посока надолу.

"Документациите (за новите тръжни процедури) вече като рамки са готови съгласно изискванията на Европейската комисия, всичко е въпрос на срокове съгласно българското законодателство. Няма да се поколебаем пред нищо, за да съкратим сроковете, ако законът ни го позволява, за да можем колкото се може по-бързо да започнем строителството.", каза още Янков.

Изявлението муозначава, че НАПИ едва ли ще премине към процедура за включване на магистрала "Тракия" като проект по Оперативна програма "Транспорт". Такъв вариант беше предложен от Брюксел, за да може изграждането и харченето на милионите за строителство да се контролират от ЕК. Това обаче ще забави завършването на трасето с година или дори две, а реализацията на проекта е от първостепенно значение за управляващите преди парламентарните избори това лято.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?