Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Правим с Румъния обща фирма за управление на Дунав мост ІІ

12 коментара
Правим с Румъния обща фирма за управление на Дунав мост ІІ

България ще предложи на Румъния да се създаде обща компания за управлението на Дунав мост ІІ, който се очаква да бъде завършен в срок до ноември тази година, ако времето е подходящо. Това стана ясно по време на съвместна инспекция на строежа при Видин-Калафат в събота на премиера Бойко Борисов и регионалния еврокомисар Йоханес Хан. Те бяха придружени от вицепремиера Цветан Цветанов, регионалния и транспортния министри Лиляна Павловаи Ивайло Московски.

При проверката бе установено, че остава да се направятоще  две платна на моста от румънска страна. Самото съоръжение е изпълнено на 82 процента, а прилежащата му инфраструктура – на 92%, обясни Москвоски.По думите му над 90 на сто от плащанията по договора са извършени.

Трябва да се създаде и обща компания, която да управлява Дунав мост ІІ. каза Борисов. Това е много важна задача и създаването на такава компания трябва да бъде обсъдено, допълни той.

„Това бе един провален проект и можеше да се наложи да се строи с български пари. Благодарение на еврокомисаря Хаан, и на президента Барозу успяхме да удължим срока за усвояването на европейските средства по проекта. Поехме ангажимент за две години да се изчистят проблемите и виждате - какво страхотно съоръжение сме направили”, похвали се премиерът на Йоханес Хан.

Еврокомисарят изрази надежда мостът да бъде въведен в експлоатация в обещания срок, а Московски го увери, че само лошо време може да забави пуска му.  Хан обеща през ноеври да дойде да се разходи по моста и го определи като „важен символ за растежа на Европа”,

Трафикът по моста ще надхвърли 100 000 превозни средства още през първата година от пускането на съоръжението в експлоатация, каза още транспортният министър. По думите му България работи усилено за изграждане на още такива връзки с Румъния. „Това ще подобри както нашите регионални контакти, така и транспортните връзки на Европейския съюз, което е наш ангажимент като страни-членки”, заяви той.

Московски се включи и в дискусия във Видин за напредъка на България в изпълнението на Стратегията на Европейския съюз за Дунавския регион и Пътната карта за съвместния българо-румънски проект за развитието на навигацията по реката. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    Въпроса с проверките ще бъде решен с влизането ни в Шенген. Но таксите на моста ще останат, това ще бъде единствената задръжка по пътя.

  2. Анонимен
    #11

    №6 и №7 - Румънските митничари не проверяват за глупости, дори като излизаш от БГ, те проверяват само българските! Сръбските също доскоро не проверяваха особено - от преди три години - защото се теглят към ЕС. Сега обаче с интелигентните, честни, неподкупни и разумни наследници на Милошевич не е ясно как ще бъде...

  3. перо
    #10

    Е те сега че покажем на европейцете как се уксплутира мост- митница отсам,митница оттам та и посредата!Ишъ ни пишат европейцете...

  4. Анонимен
    #9

    Golden Gate II Браво! Хаирлия да е :)

  5. Анонимен
    #8

    Има ли някъде в Европа мостове, за преминаването на които да се събират такси? В Германия, Австрия, Чехия, Унгария, Русия? Някой да знае? Какво има да му се поддържа на моста през следващите поне 20 години ако е направен като хората - освен боядисване на металните части, годишни ревизии и смяна на изгорелите крушки? По същата логика трябва да има компания и за Аспаруховия мост. Според мен достатъчна е една експертна комисия, която да се събира 2 пъти годишно и по няколко души специалисти от всяка страна на заплата. Тези хора просто се опитват да оправдаят таксите за преминаването. На Дунав мост продължават да събират милиони, а поддръжката струва няколко десетки хиляди на година.

  6. Анонимен
    #7

    № 6 пише: "От 22 г. чакам да стигна до Европа без да бъда проверяван от сръбите за въже за теглене, качественна резервна гума, аптечка с лекарства и ред други комунистически идиотщини." Е, СЕГА ЩЕ БЪДЕШ ПРОВЕРЯВАН ОТ РУМЪНСКИ МИТНИЧАРИ. И ще е същото, ако не и по-лошо. Защото, макар и че сме в Европа, СМЕ НА БАЛКАНИТЕ.

  7. Анонимен
    #6

    От 22 г. чакам да стигна до Европа без да бъда проверяван от сръбите за въже за теглене, качественна резервна гума, аптечка с лекарства и ред други комунистически идиотщини.Смърт на кумунизъма.

  8. Анонимен
    #5

    Pozdravlenia, mnogo vajen proekt i za dvete strani!

  9. Анонимен
    #4

    Още една много важна връзка с Европа! БРАВО на Борисов правителството!

  10. Анонимен
    #3

    Кога го започнаха , кога го построиха , ноември откриване , можем само да поздравим правителството , пътуваме към Европа

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.