Правителствен чек до 447 млн. лв. за пътища със свлачища

Регионалното министерство не казва как ще избере изпълнителите

Правителствен чек до 447 млн. лв. за пътища със свлачища

Кабинетът одобри регионалното министерство да сключи договори до 447 млн. лв. за укрепване на 74 участъка от републиканската пътна мрежа, по които има свлачища и срутища.

Поетият ангажимент за осигуряване на средствата е за тригодишен период. Парите ще бъдат възстановена от тол таксите, чийто старт беше отложен за 1 март 2020 г., става ясно от правителственото съобщение.

За тази година по бюджета на регионалното министерство се отпускат до 31 млн. лв.

Останалите до 416.1 млн. лв. ще бъдат осигурени от приходите от тол такси в периода от 2020 г. - 2021 г. за финансиране на цялостното изпълнение на проектите.

Какво ще се укрепва?

Средствата са предвидени за трайни укрепителни и обезопасителни дейности по 74 участъка от републиканската пътна мрежа.

От тях 43 участъка са за укрепване, заради регистрирани свлачища по тях.

При два от случаите ще бъде направено укрепване и обезопасяване на срутищни процеси по скални откоси.

На останалите 29 участъка ще бъде направено укрепване на проявени деформации на пътното платно и пътни насипи.

Сред обектите, по които ще се работи, са отсечки от пътищата: Соколовци - Смолян - Средногорци, Кочериново - Рила - Рилски манастир - Кирилова поляна, Костенец - Радуил - Боровец - Самоков, Мизия - Оряхово и други.

Какво ще се прави?

Заложено е да бъдат направени геодезически измервания, инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания, изготвяне на технически проекти и изпълнение на трайни укрепителни и обезопасителни дейности.

Ще се изградят и контролно-измервателни системи за последващ мониторинг на териториите с изпълнени геозащитни мерки и дейности за стабилизиране на свлачищата и срутищата.

Основните дейности, които ще бъдат изпълнени са почистване; земни работи: изкопи, насипи, направа на банкети; бетонови работи; армировъчни; асфалтови; укрепване на пътни откоси; сондиране на отвори за пилоти и анкери; доставка и полагане на анкери; напрягане и изпитване на анкери; укрепване на пътни насипи чрез набивни чакълести пилоти; изграждане на дренажни съоръжения; обрушване на скални късове; монтаж на обезопасителни мрежи; монтаж и демонтаж на ограничителни системи за пътища; монтаж и демонтаж на пътни знаци; полагане на геомрежа; отводнителни мероприятия; монтаж и демонтаж на италиански улей.

Гравитационните склонови явления и процеси са едни от най-опасните стихийни бедствия, свързани не само с нанасянето на огромни щети, но са и потенциална опасност, застрашаваща живота и здравето на хората.

Овладяването на подобен тип дестабилизационни процеси и явления и бързото и навременно възстановяване на нанесените щети от тях по републиканската пътна мрежа е приоритет за Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция "Пътна инфраструктура", е посочено в съобщението.

Кой ще го прави?

От Министерството на регионалното развитие не отговориха на запитването на Mediapool кой ще извърши укрепителните дейности. Дали фирмите ще бъдат избрани чрез открита обществена поръчка, или дейността ще бъде възложена на пътноноподъдржащите компании, или на държавната "Автомагистрали", каквато е практиката през последните години.

Посочено е само, че обектите ще се възлагат на инженеринг – проектиране и строителство в "съответствие със законодателството на държавата".

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: