Правителството отложи с още половин месец решението за “Тракия”

Правителството отложи с още половин месец решението за “Тракия”

Правителството отложи решението за концесията на автомагистрала “Тракия” с още половин месец, съобщиха в петък от правителствената пресслужба.

Според официалната информация, министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов е внесъл за обсъждане при премиера доклад за “готовността за изготвянето и внасянето в Министерски съвет на окончателен доклад за резултатите на преговорите” с представителите на концесионера.

Междуведомствената работна група беше определена в началото на август 2006 година и по предварително съобщения от министър Гагаузов график, трябваше да внесе окончателното си предложение за съдбата на концесионния договор до края на септември.

В края на ноември, заместник-министърът на регионалното развитие Савин Ковачев съобщи, че преговорите с португалските фирми в консорциума “Магистрала Тракия” са приключили на 10 октомври и становището на експертите от работната група е било внесено в Министерски съвет. Според Савин Ковачев, който е ръководител на групата, становището на преговарящите е било да се прекрати концесионния договор, защото не са били постигнати споразумения с португалците.

Представителите на португалската страна в “Магистрала Тракия” обявиха, че преговорите действително са били прекратени през октомври, но това е станало едностранно и то от представителите на българската страна. Фирмите опровергаха информацията на заместник-министър Ковачев, че не са били склонни на компромиси.

Министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов тогава също потвърди, че докладът е внесен в Министерски съвет и очаква решението на кабинета.

След днешната среща обаче става ясно, че въпреки всичко окончателно решение няма и премиерът Станишев е изискал докладът и предложенията за решения да бъдат готови и да му бъдат предоставени до две седмици.

По неофициална информация на Mediapool, изключително внимателно се работи по механизма за вкарване на българските фирми “Главболгарстрой” и “Мостстрой” в дружеството концесионер като партньори на държавните фирми “Техноекспортстрой” и “Автомагистрали”. Експерти коментираха, че проектът бил конфиденциален.

Още по темата
Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: