Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Правителството поискало от София реформа в градския транспорт преди да покрие загубите му

5 коментара
Правителството поискало от София реформа в градския транспорт преди да покрие загубите му

Кабинетът “Петков” е поискал реформи и оптимизация в столичния градски транспорт, преди да отпусне помощ от над 140 млн. лв., на колкото възлига недостига на средства. Това стана ясно от писмо на началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, показано от председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев от квотата на ГЕРБ в неделя.

Самият Георгиев уточни, че е “изключително разочарован, че явно това ще е краят на диалога между Столичната община и правителството. Общинският съветник от ГЕРБ разказа, че на форум на Сдружението на общините той поставил въпроса и пред премиера Кирил Петков. Министър - председателят също му казал, че първо трябва да се направят реформи и да се закрият линиите, които дублират метрото. 

Георги Георгиев твърди, че нямало автобусни линии, дублиращи метрото. Той дори твърди, че оптимизации вече са направени. Георгиев обясни, че 70% от автобусите водят до спирка на метрото, 100% от трамваите прави връзка със спирка на метрото.

“Направена е и оптимизация - над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен”, каза още Георгиев.

Периодично обаче гражданската инициатива “Спаси София” припомня как София поддържа раздута администрация на четири общински транспортни дружества. Борис Бонев припомня как дори и по време на пандемията София не въведе билети за по-кратки разстояния с възможност за прекачвания на пътници, независимо че разполага с тикетс система за 80 млн. лв. без ДДС.

Георгиев призова при актуализацията на бюджета да се предвидят допълнителни пари за София, защото градският транспорт има загуби от 143 млн. лв., които няма как да покрие.

“Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите", каза още Георгиев.

От думите на Георгиев стана още ясно, че е получил писмо от началника на кабинета на министъра на финансите, в което се казва, че е време да бъде увеличена цената на билетите и картите в София.

"Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем, и те го знаят много добре. При тази инфлация, увеличени разходи за семействата за ел. енергия и горива няма как да им прехвърлим с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат - това е несправедливо.", заяви Георгиев. 
 
По-късно от Столична община посочиха, че ще продължат да търсят диалог с правителството.
подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Guest787
    #5

    Преди много години бях на гости в една богата скандинавска социална държава, но пенсионерските карти и билетите с намаление не важаха за часовете "пик", по два часа сутрин и вечер.

  2. Коментарът е изтрит в 07:45 на 20 юни 2022 от автора.
    #4
  3. Guest787
    #3

    Като начало "билета" трябва да се повиши на 2 лева. Не знам защо общинарите са се запънали, но цената не е променяна поне 10 години. Да се отмени правото на безплатно пътуване на избирателите на Фандъкова от квартал "Факултето"!

  4. someone
    #2

    Тука леко са сбъркали от кабинета на Асен. Ако в момента смята да вдига цените на пътуването, трафикът ще стане още по-адски. В момент, в който германците смалиха цената на билетите до абсолютен минимум, за да разтоварят ползването на автомобили и да намалят разходите на населението за скъпи горива, ние тук точим балтията, да ги вдигаме и с това тотално да доубием интереса към ГТ... А той е нулев и в момента, през деня трамваи и автобуси се лашкат празни, а автомобилният трафик не намалява, докато

  5. Жо
    #1

    Значи, 80 милиона не стигнаха на Фандъкова, за да въведе билети с възможност за прекачване в рамките на 60 минути? Този проблем се "предъфква" вече 20 години!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.