Правителството решава за концесията на “Тракия” след две седмици

Правителството решава за концесията на “Тракия” след две седмици

Окончателният вариант на концесионния договор за магистралната отсечка от Калотина до Бургас до десет дни влиза за одобрение в МС, съобщи в четвъртък министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов след правителственото заседание.

Междуведомствената работна група, която води преговорите с българските и португалските фирми в определеното за концесионер дружество “Магистрала Тракия”, трябва да ми представи днес последния текст на договора, каза Гагаузов.

На 15 февруари изтече крайният срок, даден от правителството на консорциума да приеме условията и концесията да стане факт или да се прекрати процедурата.

Фирмите обявиха по-рано в четвъртък, че са приели всички условия на правителството.

През следващите две седмици с министрите на финансите Пламен Орешарски и на транспорта Петър Мутафчиев ще се обсъди предложения окончателен вариант на договора. Това ще стане съвместно с представители на банките, които ще финансират изграждането на магистралата. 

Според Гагаузов след окончателното одобрение на сделката ще се поиска отново становището на Евростат и ако то е положително, договорът ще влезе в сила.

В решението на предишното правителство на НДСВ за концесионния договор на магистралната отсечка е записано, че, за да влезе в сила, е необходимо да се получи положително становище от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), която финансира две отсечки от автомагистрала “Тракия”, и на Евростат.

КЗК и ЕИБ дадоха положителни становища за концесионния договор, единствено Евростат се произнесе, че в частта, където държавата поема ангажимент да кредитира дружеството концесионер при недостатъчен трафик, има недопустима държавна помощ.

При последното решение за концесионния договор преди две седмици правителството реши да поеме единствено финансовия риск при трафик, който е по-нисък от прогнозния, записан в договора. Всички останали рискове ще се поемат от дружеството концесионер “Магистрала Тракия”.

Още по темата
Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?