Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Предизборните кьорфишеци на Борисов за "Хемус" бяха опровергани

10 коментара
Строежът на "Хемус" бе една от любимите проверки на Бойко Борисов като премиер, архивна снимка Фейсбук на Борисов

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов се закани от Плевен, че ГЕРБ няма да подкрепят бюджета за 2024 г., чието обсъждане трябва да започне идната седмица със завръщането на депутатите в парламента.

"Със спирането вчера на "Хемус", която е в основата на програмата на ГЕРБ, заедно със "Струма", заедно с Ботевград – Мездра - Враца – Монтана – Видин, заедно с Велико Търново – Русе, мисля, че няма как да бъде приет бюджет на държавата. Това го гарантирам", заплаши Борисов, който обикаля различни градове в предизборна агитация за кандидат-кметовете на ГЕРБ на балотажа.

По думите му пътищата, които се очаква от години да бъдат завършени, ще стават все по-скъпи с отлагане на изграждането им за неопределено време.

"Сега щеше да е готова "Хемус" на три пъти по-евтина цена на джобовете на българите. Защо я спират? Как да обясним на хората, които гласуват за нас в Плевен, Ловеч, Варна, Шумен, Търговище, Разград, Добрич, Велико Търново?", каза още Борисов.

"Какъв бюджет ще има, когато говорят, че ще дадат един милиард за стадиони. Нека да седнем и да напишем за кои стадиони – Плевен има ли го, Варна, София и т.н.", добави той.

Борисов се оказа ядосан от това, че Министерският съвет не бил приел промени в Закона за устройство на територията (ЗУТ). Това, по думите му, спира реализацията на тези големи проекти. Тяхното забавяне всъщност е от години и бе натрупано основно при управлението именно на ГЕРБ. Сред проблемите на магистрала "Хемус" е това, че участък от пътя се оказа незаконен с благословията именно на кабинета "Борисов-3".

Миналата седмица, дни преди първия тур на местните избори, регионалното министерство публикува за обществено обсъждане предложения за промени в ЗУТ, които ще позволят публични държавни или общински инфраструктурни обекти без пълния обем строителна документация, които отговарят на техническите правила, норми и изисквания за съответния вид строеж, да бъдат завършени и въведени в експлоатация. Това ще се отнася не само за посочените от Борисов магистрали и пътища, но и за прилежащите им мостове, тунели, надлези, подлези, прелези, както и за ВиК инфраструктура, електрически подстанции, хидромелиоративни строежи и др.

Тези поправки още са на етап обществено обсъждане и не са внесени за одобрение в Министерския съвет, за да не бъдат приети или отхвърлени, става ясно от прессъобщение на Министерството на регионалното развитие, публикувано след изявлението на Борисов

В него се припомня, че проблемът с установеното вече незаконно строителство на участък 4 от целия проект ца магистрала "Хемус" вече е отстранен и така доизграждането на аутобана по трасето София - Варна не зависи от предложените за обществено обсъждане промени в ЗУТ.

Предлаганите промени ще регламентират въвеждането в експлоатация и носенето на гаранционна отговорност на основни ремонти, възлагани като текущ ремонт и поддръжка, по автомагистрала "Тракия" в участъка Чирпан – Стара Загора, някои второкласни и третокласни пътища, както и вече ремонтирани тунели и виадукти по вече изградените участъци на АМ "Хемус", уточняват още от регионалното ведомство.

Министерството допълва, че според сегашната правна уредба не е възможно завършването на тези строежи и въвеждането им в експлоатация, но същото време премахването им като незаконни не е икономически оправдано, а при изпълнението им те са отговаряли на тогавашните нормативи. "Предложенията за настоящите промени сега целят в спешен порядък да се разреши належащият проблем със статута на строежите", пише още в позицията на МРРБ, в която се уточнява, че обсъждането на проекта на промени ще продължи до 26 ноември.

Това не попречи на Борисов да хвърли "бомбата", че в сряда правителството е спряло магистрала "Хемус", която е в основата на програмата на ГЕРБ, заедно със "Струма", заедно с пътя Ботевград-Мездра-Враца-Монтана, заедно с Велико Търново-Русе.

"Мисля, че няма как да бъде приет бюджет на държавата. Това го гарантирам. Защото всички тези хора, с които седя, избрани за кметове, са обещали тази инфраструктура да я има. Не можем да излъжем хората", обяви лидерът на ГЕРБ на среща с кандидатите за кметове на ГЕРБ в Плевенско, които отиват на втори тур тази неделя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #10

    Статията е от вчера, 2 октомври, Борисов силен, вилен. Днес не можем да го познаем, кротък, хрисим, призова за подкрепа на Терзиев.... Какво ли е сънувал? Магницки? Или пак са усуквали спаружените му топчета?

  2. BLM
    #9

    Тъп, нагъл, нахален. И по стойка го докарва на ментора си - бай Тошо

  3. pepe
    #8

    Като е било толкова евтино, защо не я построи до сега, бе гнъс? 15 години какво прави?

  4. мила
    #7

    Боко просто още не е разбрал, че не е премиер!

  5. Rolo Tomassi
    #6

    Това не се отнася само за Хемус, но и за цените на горивата по бемзиностанциите. Борисов предизборно обещаваше 1 лв./литър по-малко за гориво. https://www.flashnews.bg/borisov-obeshta-ako-spechelim-zarezhdash-100-litra-i-ti-vrashtat-100-leva/ Д. Добре наскоро намали намалението на 0.73 лв./литър. Цената на горивата всъщност е нормална - тя е каквато е в държавите около нас - просто печалбата на Лукойл е ненормално голяма, заради дерогацията и неплащането на данъци от страна на Лукойл.

  6. AlexT
    #5

    Е , БЕЗличия христоивановци, атанасовци, кирчовци , зелени компири, готови ли сте да КЛЯКАТЕ пак на мутрата ) ..Как върви диалогстването”, диалозите с Боко-пеевски-доган , а христо ??:)) И на ДС-БКП скоро няма да им трябвате..Ненужен коалиционен партньор сте , вече..Дребни, ситни...камилчета ..:)
    Спихнахте и ПРОВАЛИХТЕ всичко, до което се ДОПРЯХТЕ тези месеци ..Писахме ви , и аз , че така ще стане ..Най- добре е висящите на клона, т.е. вие , да се разкарате, заедно с лелките

  7. Мазен Кумунис
    #4

    Неуморим! Доктор на науките! Велик! ;)

  8. ефрейтора
    #3

    Прочетох внимателно материала . Това не е опровержение , а оправдание . А ако Борисов бастиса бюджета , това ще е удар в десетката-дебилните пепета ще отлетят...

  9. Гьорче Петров Н
    #2

    Опровергани, Опровергани, КОЛКО да са Опровергани и пред КОГО? Пред ХИЛЯДИТЕ му ЛАПНИШАРАНИ ли са Опровергани, или пред Колцината РАЗУМНИ БЪЛГАРИ?? Това е "Хватката", ПЪРВОНАЧАЛНАТА ЛЪЖА хваща Дикиш ВИНАГИ, а Опровержението после, кучетата го яли.....

  10. xa_poznai
    #1

    Хемус както знаем парите са откраднати с куфари от Банкя и за това не се строи. А колкото до инфраструктурата - 4 моста, два тунела под Балкана и 8 летища малко ли са? А завода за електрички?! Ами за батерии?! Толкова много не знам дали се е построило за последните 20 години! Вижда се ясно къде отиват парите от данъци! Да не говорим за еврофондовете и плана за възстановяване - всичко върви гладко и всички го виждаме. Като има желание, ще се намери и акъл или пък не...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.