Предстои отваряне на мини "Икеа" във Варна

Всеки трети в столичния магазин купува нещо, другите двама черпят идеи за дома

Управителят на столичния магазин на "Икеа" Тео Муратидис

От един до три по-малки магазини на шведската верига за мебели "Икеа" ще отворят врати в близкото бъдеще. Единият от магазините ще е във Варна. В момента българският пазар няма капацитет за отваряне на нов магазин на веригата "Икеа" от типа на този в София. Това каза Тео Муратидис, управител на столичния магазин на шведската марка при представянето на новия каталог.

Ръст от 24% на продажбите за две години

Продажбите на "Икеа" от стъпването и на българския пазар през 2011 г. са нараснали с 24% спрямо първата година, което е средно 12% годишно, отчете Тео Муратидис.

За миналата година оборотът на столичния магазин на шведската марка е бил 71.8 млн. лв.

Над 1.7 милиона посетители са минали през софийската "Икеа" от септември 2013 г. до август 2014 г. Това е ръст от 18% спрямо първата година. От тях 655 хиляди са си купили нещо, а останалите са черпели идеи за дома, посочи Тео Муратидис.

Над 88% от купувачите са заявили, че са доволни и ще дойдат отново в столичния магазин, показват данните от последното проучване, направено през пролетта на 2013 г.

Българският магазин на "Икеа" работи с повече от 20 родни производители на мебели и аксесоари за дома.

Доволни сме от постигнатите резултати, макар пазара да не расте спрямо предварителните ни планове, каза Тео Муратидис.

Нови магазини и е-търговия

Пазарът на мебели у нас се оценява на около 300 млн. евро, като към момента няма предпоставки за растеж заради нестабилната икономическа обстановка. Българският пазар все още няма потенциал за втори магазин с размерите на "Икеа", каза Тео Муратидис.

За това и плановете на "Икеа" за разширяване на бизнеса си у нас са свързани с отварянето на нови по-малки магазини, наречени "точка за поръчка и доставка" (pick up). Такива ще блъдат отворени между един и три в следващата година, като единият ще бъде във Варна. В Съседна Гърция "Икеа" има пет такива магазина. В тях няма да бъдат изложени всички стоки на марката, но те ще могат да се поръчат.

Другият път за разширяване на продажбите на българския пазар е въвеждането на електронната търговия за "Икеа".

Домът означава много

Домът означава много – това е мотото, под което ще премине кампанията на "Икеа" през новия сезон до лятото на 2015 г. Фокусът е спалнята, мебелите и аксесоарите, които ще ни помогнат дза организираме по-добре дома си.

В столичния магазин ще бъдат предложени над 500 нови продукта на по-ниски цени, обещаха от компанията.

Над една четвърт от столичани са стресирани още със ставането си от сън, а близо две трети изключват алармата на часовника сутрин, показва проучване направено от "Икеа". Преди 7 часа сутринта се будят 42% от софиянци, а за 86% е важна сутришната нежност.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?