Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Преговорите между БДЖ и синдикатите зациклиха

Планирало се съкращение на 2000 железничари до края на годината

3 коментара
Преговорите между БДЖ и синдикатите зациклиха

Повече от две седмици след интензивните срещи на властта с ръководството на БДЖ и синдикатите и пространните пресконференции по темата с тежкото финансово състояние на компанията и предстоящите реформи няма решение по нито един от конфликтните въпроси. Не е ясно каква част от служителите на БДЖ – около 13 хиляди души, ще бъдат съкратени, какви ще са условията в новия колективен трудов договор (КТЗ), който синдикатите искат да подпишат с дружеството, колко влака ще се съкратят и ще поскъпнат ли влаковите билети.

 

Очакваме до вторник ръководството на БДЖ да отговори съгласни ли са с предложението ни условията в новия КТД да останат същите като стария, който изтича през тази година. Това заяви пред Mediapool Петър Бунев, председател на железничарския синдикат.

 

Владимир Владимиров, председател на директорския борд в БДЖ, коментира, че синдикатите може да не получат отговор нито този, нито следващия вторник заради отказа им да подкрепят планираните реформи. И една година можем да преговаряме по условията в новия КТД, заяви още Владимиров. Той подчерта, че диалог със синдикатите през медиите няма да води, както и че те нямат нито правото, нито компетенциите да се изявяват като паралелно управление на дружеството.

 

Не е вярно, че напрежението сред железничарите е утихнало, напротив – очакваме да се нагнети, след като се разбере, че ръководството на БДЖ планира да съкрати 2000 служители до края на годината, каза още Бунев. От компанията отказаха да коментират информацията и заявиха, че ще предоставят официални данни, когато има такива.

 

Условието за намаляване на персонала на БДЖ е залегнало в споразумение със Световната банка за отпускането на заем от 460 млн. лева, с които да се рефинансират старите задължения на превозвача. Те са близо 800 млн. лева. Финансовият министър Симеон Дянков обаче реши, че няма да подписва споразумението, тъй като няма гаранции, че и тези пари няма да потънат и поиска от ръководството на БДЖ да намери собствени средства, с които да намали задълженията си.

 

Консенсус няма нито по въпроса със съкращенията на служители, нито с намаляването на броя на влаковете. Преди две седмици БДЖ предложи спирането на 182 влака по нерентабилни линии в цялата страна. Мярката трябва да спести на превозвача 25 млн. лв. на година, което е по-малко от 10% от общите разходи за 2010 г. Списъкът включва композиции от София до Бургас, от Кулата до София, между столицата и Благоевград, Перник – София. С разредено разписание ще се движат и влаковете до родното място на премиера Банкя.

 

От транспортното министерство пък отказват на този етап да одобрят молбата на БДЖ цените на влаковите билети да се увеличат средно с 5 на сто. Увеличението бе планирано за лятото, отложи се за есента, но вече няма изгледи да се случи преди Нова година.

 

От БДЖ припомниха, че преди дни успешно е приключил търг за продажба на 515 стари вагона за сумата от 3.5 млн. лева. Купувачи са български и чужди компании, чиито имена за сега не се споменават. Готви се нов търг за други 900 стари вагона, който също се очаква да приключи успешно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Нищо добро не чака железниците и железничарите с това абсолютно некомпетентно рьководство.

  2. Анонимен
    #2

    ДО ГОСПОДАТА НЕДЕВ И ВЛАДИМИРОВ. С приказките за реформи държите персонала на БДЖ в постоянно напрежение, което се отразява на качеството на работата. Липсва мотивация. Елементарна психология.Сигурно знаете за човешкия фактор, като движеща сила. Излезте от дупката си и заявете, какви ръководни решения сте взели - открито и честно. Направете го и поемете отговорността.

  3. Анонимен
    #1

    Владимиров, ако ще правите реформи правете ги.Не само да говорите.Нищо в БДЖ не се е променило. Всичко си върви по старому. Няма реални действия. Има само приказки.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.