Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Преговорите в ЕС за намаляване на въглеродните емисии от автомобилите се провалиха

2 коментара
Преговорите в ЕС за намаляване на въглеродните емисии от автомобилите  се провалиха

Европейският съюз не успя да постигне компромис днес с колко да намали емисиите въглеродни диоксид от автомобилите, тъй като страните със силна автомобилна промишленост и евродепутатите защитници на околната среда не стигнаха до компромис, съобщи Ройтерс.

От месеци ЕС е разделен в мнението си колко точно да бъдат намалени въглеродните емисии от автомобилите. Германия, която е с най-големия автомобилен сектор, предупреди, че по-строгите ограничения ще навредят на сектора и ще доведат до закриване на работни места.

Представителите на Европейския парламент имаха няколко кръга разговори с представители на Европейската комисия, за да намерят обща позиция, които приключиха след шест часа преговори рано тази сутрин, съобщиха дипломати от ЕС.

Европейската комисия първоначално предложи въглеродните емисии да бъдат намалени с 30 процента до 2030 година спрямо равнищата от 2021 година.

Германия подкрепи този план, но заради настояванията на няколко други страни като Холандия и Франция целта беше повишена до 35 процента. Има също така и преходна цел за 2025 година.

Евродепутатите гласуваха за намаляване на въглеродните емисии от автомобили с 40 процента през октомври, което предизвика остри реакции от автомобилния сектор.

Дипломати от ЕС казаха, че целите остават проблем.

Целите за намаляване на емисиите от транспортния сектор, единственият сектор, в който вредните газове все още се увеличават, трябва да помогнат на ЕС да постигне целта си за намаляване като цяло на парниковите газове с 40 процента до 2030 година.

Страните от ЕС отделно обмислят до каква степен автомобилните емисии трябва да бъдат намалени.

Осем страни от ЕС, включително Холандия и Швеция, са на мнение че намаляването на въглеродните емисии трябва да бъде с 40 процента за колите и посочват, че има мнозинство от страни, желаещи целта да бъде над 35 процента.

Дипломат от страна, която е за по-голямо намаляване на въглеродните емисии, посочи, че изглежда Австрия, която в момента председателства ЕС и преговаря от името на другите страни от ЕС, само чака съгласието на Германия. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Десен бесен
    #2

    Направо да забранят продажбите на НОВИ автомобили с вътрешно горене от 2025-та година, вместо да си играят на проценти. Шест години са достатъчно време за да се подготви плавен преход. А след това бай-бай на Раша и чалмите.

  2. асен
    #1

    затоплистите само затрудняват живота на хората, дрънкайки за някакви научни данни. научни друг път.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.