Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) е прекратила четири договора за ремонт на второкласни и третокласни пътища по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР). Причината е забавяне в срока за изпълнението и некачествено строителство, съобщи Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ пред Mediapool.
Четирите прекратени договора са по втората фаза на програмата за ремонт на пътища с европейски пари. Три от тях са изпълнявани от старозагорската фирма “Пътстрой” на Александър Желязков. Той не вдигаше мобилния си телефон за коментар. По два от прекратените договори Желязков е в консорциум с други фирми, които са дали референции за него, за да ги спечели, но сега не искат и да чуват за него.
“Пътстрой” Стара Загора беше една от фирмите, които спечелиха най-много поръчки по втория етап за ремонт на пътища по ОПРР – общо четири. Първите копки на обектите бяха през миналата година и досега те трябваше да бъдат открити, ако се спазваха сроковете. Към момента единственият договор, който продължава да изпълнява старозагорската фирма, е за ремонта на 25 км от пътя Батак – Доспат (лот 25) за 10.3 млн. лв.
Прекратените договори с “Пътстрой” Стара Загора са за лотове 22, 27 и 29. Първо беше спрян ремонтът на пътища в Търговишко по лот 22. Този търг беше спечелен от консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, в което влизат бургаската “Понсстройинженеринг”, “Пътстрой” Стара Загора и “Пътна компания” Ямбол. Обединението счупи рекорда за най-евтин ремонт на километър с оферта от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 километра пътни участъци между селата Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ от 15 млн. лв. Няколко месеца след сключването на договора “Понс” са прехвърлили дела си в консорциума на Желязков, който не е успял да се справи с ремонта на пътя и сделката бе прекратена.
Договорът за ремонт на пътя Смолян – Пампорово – Стойките (лот 27) е бил спрян през юни 2012 г., казаха от АПИ. 26-километровата отсечка беше най-скъпият лот от втората фаза за ремонт на пътища по ОПРР. При прогнозна цена от над 32 млн. лева, “Пътстрой” заедно с варненската "Инжстройинженеринг" спечели търга за участъка с оферта от 14.65 млн. лева. По-малко от година по-късно агенцията анулира договора заради неспазване на сроковете и лошо изпълнение.
Неотдавна пък е прекратен и договорът за ремонт на 12 км от третокласния път между Хасково и Минерални бани и още 4 км от второкласния път от Ивайловград до Славеево (лот 29). “Пътстрой” спечели търга с цена от 5.45 млн. лв. при прогнозна от 13.37 млн. лв.
Първият прекратен договор за ремонт на пътища с европари беше разтрогнат с обединението "АБС Радо Олрат" през ноември 2011 г. По него трябваше да бъдат ремонтирани около 20 км пътища в Ловешка област. В сдружението влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон". Те спечелиха с цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август, в края на 2011 г. дълго време е имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това беше причината договорът да бъде анулиран.
По всички прекратени договори е задържана банковата гаранция на изпълнителя. Ще бъдат обявени нови търгове за избор на изпълнител, като за лот 18 вече е направен повторен, казаха от АПИ.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ако в пътната агенция имаше специалисти, а не връзкари, никога нямаше да допуснат тези измислени фирми да спечелят
До №4. На пазара има сирене за 3,50 и за 12лв. След като АПИ си е купила сирене за 3,50 или ще го яде или ще го изхвърли и ще си купи по- скъпо и по-хубаво.
В събота минавах по рехабилитирания път Юндола-Велинград. Много лошо изпълнение!!!
Това е единственият начин да се отсеят читавите строителни фирми. Въовще, всяка фирма трябва задължително да има интернет страница, където клиентите свободно да изказват мнението си за фирмата. Която фирма веднъж се издъни - чао. При това собствениците на фирми трябва да имат обществено достъпно досие, за да се избегне втори гаф със същото лице.
7-ми, по-леко с "международното положение"! На ББ и АПИ към края на годината не се връзва раздутите разходи за пътища и започват за режат. Мотиви за това в герберистана бол. Закъснение и лошо качество има навсякъде, в т.ч.и в "метрото - слънце".
Леки корекции на № 4
20 години свободна пазарна среда НЕ Е ИМАЛО!
И два дена не е имало!
Имало е 67 години комунизъм, който като стадий на общественото развитие се намира някъде между родово-общинния (на шурето и баджето) и феодалния(например-"жителството"-с аналогия при крепостните селяни в Европа и Русия през Средновековието),разбира се не липсват и елементи от робовладелското общество,които са все по-актуални през последните 22 години.
Свободната пазарна икономика ще я видим след като си направим,познатата …
от историята на Европа "Буржоазна Революция".
СМОТАНЯЦИ са собствениците на гореспоменатите пътностроителни фирми и отсрещната страна в договорите-политическите представители на Комунистическата ни Мафия.
И това е опасно :Има рязък спад в желанието на българските власти да сътрудничат при разследването на измами с европейски пари,казва шефът на дирекция в Германската митническа криминална служба Петер Келер, цитиран от „Сега”. Той направил изказването си в Европейския парламент по време на изслушване, посветено на корупцията и измамите, съобщи сайтът на българския евродепутат Ивайло Калфин. Според Келер липсата на желание за сътрудничество се е появила с идването на власт на кабинета "Борисов". Германецът …
посочи като пример делото за източване на 7.5 млн. евро от програма САПАРД чрез закупуване на стари машини и декларирането им като нови. "След идването на новото правителство през юли 2009 г. и присъдата от 12 г. през юли 2010 г., която беше издадена на един от обвинените - Марио Николов, констатираме рязък спад в желанието за сътрудничество от страна на България", коментира Келер. Само преди няколко дни Апелативният съд отмени втора присъда на бизнесмена Марио Николов. В изказването си Келер припомни, че сочените за съучастници в схемата от германска страна са били осъдени и вече са излежали присъдите си, а Николов продължава да е на свобода. Делото САПАРД е едно от десетте, които Европейската комисия наблюдава с особено внимание.
Голяма е вината и на АПИ.Как може да приеме за нормално ремонт на пътищата на цени/оферти с пъти по-малко от прогнозните.Не съзнаваха ли тези господа от АПИ цялата несъстоятелност на проведените търгове и че неизпълнението е било предварително заложено.Що за специалисти работят там ,приемайки неизпълними оферти на търговете.Много им отива приказката- С пръдня, боя искат да правят! Да,ама Не!
Така поднесената информация говори много лошо за българския бизнес и фирми. Значи и 20 години свободна пазарна среда не са достатъчни българите да се научат да работят качествено и отговорно. Как може да сме такива смотаняци?!?! То,една от причините държавата ни да е като цяло на това ниво , е част от самите нас. Толкова са ни способностите, толкова ни е капацитета. Накрая все сме се омазали... все работата е останала неуредена или още по-зле: калпаво направена и осъдена в бързо темпо да се съсипе. В конкретната статия - пътищата. Въобще думата "КАЧЕСТВО" в България за много хора е някаква химера - далеч, далеч на светлинни години от реалността ни.
SASHO JELQSKOV E ZA ZATVORA....