Прекратени са четири договора за ремонт на пътища с европари

Три от контрактите са със старозагорската фирма “Пътстрой”

Прекратени са четири договора за ремонт на пътища с европари

Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) е прекратила четири договора за ремонт на второкласни и третокласни пътища по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР). Причината е забавяне в срока за изпълнението и некачествено строителство, съобщи Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ пред Mediapool.

Четирите прекратени договора са по втората фаза на програмата за ремонт на пътища с европейски пари. Три от тях са изпълнявани от старозагорската фирма “Пътстрой” на Александър Желязков. Той не вдигаше мобилния си телефон за коментар. По два от прекратените договори Желязков е в консорциум с други фирми, които са дали референции за него, за да ги спечели, но сега не искат и да чуват за него.

 

“Пътстрой” Стара Загора беше една от фирмите, които спечелиха най-много поръчки по втория етап за ремонт на пътища по ОПРР – общо четири. Първите копки на обектите бяха през миналата година и досега те трябваше да бъдат открити, ако се спазваха сроковете. Към момента единственият договор, който продължава да изпълнява старозагорската фирма, е за ремонта на 25 км от пътя Батак – Доспат (лот 25) за 10.3 млн. лв.

 

Прекратените договори с “Пътстрой” Стара Загора са за лотове 22, 27 и 29. Първо беше спрян ремонтът на пътища в Търговишко по лот 22. Този търг беше спечелен от консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, в което влизат бургаската “Понсстройинженеринг”, “Пътстрой” Стара Загора и “Пътна компания” Ямбол. Обединението счупи рекорда за най-евтин ремонт на километър с оферта от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 километра пътни участъци между селата Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ от 15 млн. лв. Няколко месеца след сключването на договора “Понс” са прехвърлили дела си в консорциума на Желязков, който не е успял да се справи с ремонта на пътя и сделката бе прекратена.

 

Договорът за ремонт на пътя Смолян – Пампорово – Стойките (лот 27) е бил спрян през юни 2012 г., казаха от АПИ. 26-километровата отсечка беше най-скъпият лот от втората фаза за ремонт на пътища по ОПРР. При прогнозна цена от над 32 млн. лева, “Пътстрой” заедно с варненската "Инжстройинженеринг" спечели търга за участъка с оферта от 14.65 млн. лева. По-малко от година по-късно агенцията анулира договора заради неспазване на сроковете и лошо изпълнение.

 

Неотдавна пък е прекратен и договорът за ремонт на 12 км от третокласния път между Хасково и Минерални бани и още 4 км от второкласния път от Ивайловград до Славеево (лот 29). “Пътстрой” спечели търга с цена от 5.45 млн. лв. при прогнозна от 13.37 млн. лв.

 

Първият прекратен договор за ремонт на пътища с европари беше разтрогнат с обединението "АБС Радо Олрат" през ноември 2011 г. По него трябваше да бъдат ремонтирани около 20 км пътища в Ловешка област. В сдружението влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон". Те спечелиха с цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август, в края на 2011 г. дълго време е имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това беше причината договорът да бъде анулиран.

По всички прекратени договори е задържана банковата гаранция на изпълнителя. Ще бъдат обявени нови търгове за избор на изпълнител, като за лот 18 вече е направен повторен, казаха от АПИ.  

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?