Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Премиерът на Полша разкритикува полските медии с германски капитал

1 коментар
Матеуш Моравецки

Два дни преди посещение на германската канцлерка във Варшава полският премиер Матеуш Моравецки обвини медиите с германски капитал в страната, че "влияят върху вътрешните работи на Полша" и дори "атакуват действащата власт", предаде Франс прес.

"Днес медиите са в чуждестранни ръце, до голяма степен в германски ръце. Тези германски медии особено силно се активизираха по време на кампанията за местните избори", заяви в сряда министър-председателят пред частната телевизия "Република".

В този контекст Моравецки упрекна по-специално германско-швейцарската групировка "Рингие Аксел Шпрингер", която освен седмичника "Нюзуик Полска" и всекидневника с голям тираж "Факт" притежава новинарския сайт "Онет" - все издания, критикуващи националистическото правителство.

"В страни като Франция и Испания би било немислимо чужди държави по косвен начин, чрез медиите, да се месят открито и толкова силно в кампанията и да атакуват действащата власт в страната", заяви Моравецки в навечерието на втория тур от местните избори, които са от ключово значение за националистическата партия "Право и справедливост".

На първия тур ПиС не успя да спечели в големите градове на страната, където отново взе надмощие либералната опозиция - сред тях са Варшава, Вроцлав и Лодз. Във втория тур ще се разиграе битка основно за Краков и Гданск, уточнява АФП.

Ангела Меркел и 11 от министрите ѝ се очаква в петък да пристигнат във Варшава за междуправителствени преговори, по-специално по парливи въпроси като проекта за изграждане на газопровода "Северен поток-2" от Русия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Практик от София
    #1

    Защо ли ми е до болка познато ? Германската медийна група "„Westdeutsche Allgemeine Zeitung"/"Вестдойче алгемайне цайтунг" (ВАЦ) навлезе в България чрез покупката през 1997 година на водещите тогава всекидневници "24 часа" и "Труд". След 1989-та година вестникарските босове Ерих Шуман и Гюнтер Гроткамп направляват експанзията на есенския гигант ВАЦ на изток, в бившите социалистически страни. През 2010-а ВАЦ разпродаде всичко и напусна България. "Мавърът си свърши работата, мавърът може да си ходи", обобщил е още класикът Фридрих Шилер в драмата си "Заговорът на Фиеско".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.