Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Премиерът: Няма магистрала, по която да не работим

Ако е било лесно, да са го направили другите, да не са ни чакали нас, каза Борисов при проверка на строежа на "Хемус"

9 коментара
Борисов обяснява работат апо "Хемус, сн. МС

"То, ако е било лесно, Томи, да са го направили другите, да не са ни чакали нас", отвръща премиерът Бойко Борисов на забележка на заместника си Томислав Дончев, че строежът на автомагистрала "Хемус" е по-труден и по-скъп от този на "Тракия".

Репликата е по време на инспекция в петък как върви изграждането на участъка от "Хемус от Търговище към Шумен, предавана като риалити във Фейсбук профила на Борисов, каквато стана пиар практиката на Министерския съвет.

"Няма по-важно от "Хемус". Като я направим, ще видите как ще живне Северът, каква разлика ще има" допълни Борисов, който през октомври заяви, че е обещал като остане готова "Хемус" да напусне политиката. По график завършването на цялата  магистрала от София за Варна се очаква през 2023 г.

"Много ни е красива България, но е много трудна за изграждане на пътища", коментира Борисов, докато шофира джипката по трасето.

"Гледай сега. Гледай какво съоръжение. Сега пробиваме скалата и там ще стъпи. Ще насипят и ще я свържат. От едната страна глина, от другата – камък", обръща се Борисов към икономическия си вицепремиер.

"От скалата път се прави! И пак - бързо се строи, няма празници, няма делници, работи се много усърдно. От Търговище до Белокопитово вече може да се минава по чакъл", заяви още той.

"Тя "Хемус" като стане готова, "Тракия" няма да се натоварва толкова. Това, което най ме радва, е, че няма участък от магистралите, където да не се работи. На различни етапи са", обясни Борисов. За "Хемус" уточни, че "сега само към Белокопитово има едно место, където не се работи, но за радост археолозите работят по-бързо". "Помагаме им с техника да се прибира каквото трябва. Излизат толкова хубави находки", продължи Борисов.

"Отчуждителни процедури ни спираха много", заяви премиерът, а заместникът му уточни, че понякога те отнемат повече време от самото строителство.

"Едно време не е имало процедури, да са строили", вметна Борисов.

"След два месеца този участък на "Хемус" от пътен възел "Белокопитово" да "Буховци" ще е с чакъл вече. Отчуждителните процедури се забавиха, но скоро за минути ще се минава по трасето. Навсякъде правим съоръжения, за да се свързва старият път със селата. Успяхме да запазим и гората", коментира още министър-председателят.

Трябва само да се затвори проходът "Шипка", за да се завърши обходът на Габрово и връзката с магистралата, обясни Дончев.

"Искам догодина, там някъде октомври-ноември до Търговище да стигне", каза Борисов, докато шофираше и се възхищаваше на насипите. "Вече са набрали скорост и опит, много тежката работа е изкарана и за няколко месеца да излеем колоните ... и гредите даже вече са сложени и вече редят", възкликна той.

При коментарите на Борисов за работата по всички магистрали, Томислав Дончев заяви, че "Струма" тоя програмен период ще е готова, без участъка през Кресненското дефиле. "Там ще трябват още екологични анализи. Но всичко, без дефилето, ще е готово", каза Дончев.

Остава само магистрала "Черно море", допълни той.

Изграждането на инспектираната сега от Борисов отсечка от "Белокопитово" до "Буховци" започна през 2018 г., но строителството се забави заради обжалване на отчуждителните процедури. Работеше се в участък от близо 1,5 км, където строително-монтажните работи са вече изпълнени на 95%, посочват от правителствената пресслужба.

Очаква се сериозен напредък и в оставащите близо 15 км от трасето. За тях бе получено разрешение за строеж в края на 2019 г. и в момента се правят насипи, изкопи, укрепване на откоси, бетонови, кофражни, армировъчни работи. Извършва се реконструкция на водопровод. Работи се и по големите съоръжения. През 2019 г. държавната фирма "Автомагистрали" започна  строителството и на новите 134 км от магистралата в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с първокласния път Русе-Велико Търново, допълват от Министерския съвет.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #9
    Отговор на коментар #8

    Те пак са си комунисти.

  2. dimitardi100
    #8

    За 45 г. комунистите не успяха да завършат нито една магистрала ! Само за 14 години при условията на европейско развитие ще бъдат построени две нови и завършени две стари ! Малко като приказката , от едната страна трабантче и вартбург, а от другата Ауди, Мерцедес и БМВ .

  3. Bлaдo
    #7

    ...и с npocтитутките е така - няма магистрала, по която която да не работят ;-)))))

  4. ARROGANT
    #6

    "Няма магистрала, от която да не крадем." Перефразирано, но е истина.

  5. Nikolai Vazov
    #5

    Тъй де, като в оня стар виц. Като пуснат магистралите, всеки ще си закачи по една цистерна-ремарке и ще ходи да я пълни с вода от градовете, в които я пускат.

  6. Естествено
    #4

    "Тъмносив каскет, изпобеляла блуза, дързост в погледа гори,"

  7. Quo
    #3

    А по магистрала "Тракия" работи ли се!?

  8. А водопровод и язовир?

  9. mediaman
    #1

    Както Остап се възхити на нелегалния съветски милионер Корейко - "Чудно, с такова щастие и още на свобода!"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.