Кабинетът даде 100 млн. лв. за разбитите участъци на "Тракия" и "Хемус"

Премиерът поиска "денонощен" ремонт на магистралите

Цяло лято до морето ще се пътува само в една лента във всяка посока

Сн. БГНЕС

Премиерът Бойко Борисов поиска денонощни ремонти на старите участъци на магистралите "Тракия" и "Хемус", след като правителството отпусна 100 млн. лв. за ремонта им. Това става ясно от стенограмата на заседанието на кабинета.

С парите ще бъдат основно реконструирани около 80 км разбити отсечки от "Тракия" - близо до София, около Пазарджик и Пловдив и по "Хемус" -  виадукти, както и участък по направлението от Шумен до Варна.

Според министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова ремонтите по магистралите ще започнат най-рано в началото на май и ще продължат цяло лято, което ще затрудни трафика, защото ще се наложи движението да става само в една лента във всяка посока. По-късно пред бТВ тя обясни, че в някои участъци ще се работи и до ноември, тъй като не става въпрос само за преасфалтиране, а за конструктивно укрепване. Скоростта в ремонтираните участъци щяла да бъде ограничена до 60 км в час.

"Няма да е лесно пътуването, обходни маршрути не можем да предложим, защото пътищата са третокласни в близост до магистралите, също не са безопасни за движение и затова движението ще се прави в една лента съответно по магистралата", обяснява Павлова на министрите, цитирана в стенограмата от обсъждането на точката. Премиерът Бойко Борисов обаче настоява ремонтите да започнат веднага и да се работи денонощно, за да приключат до началото на юли. Павлова му отговаря, че отсечките ще се поправят от фирмите, които извършват текущото поддържане на пътищата, и заложените цени в договорите с тях не включват нощен труд.

"Говорете с фирмите, защото това е пък работа. Когато минават и виждат как се работи, тези хора ще разберат, че от 30 години не са пипани тези магистрали. Може да не ги пипаме и ние. Но няма как работеща магистрала да я асфалтираш за един ден и да не създадеш проблем. Разумните хора ще го разберат, но виждайки ритъма и начина на работа. Затова, моля ти се, Лили, проговори го с компаниите", отвръща премиерът.

Спор за приоритети

С 10 млн. лв. от отпуснатите от правителството 100 млн. лв. трябваше да се поправи и Аспаруховият мост във Варна. Финансовият министър Владислав Горанов обаче се е възпротивил на това искане на министерството на регионалното развитие и мостът е изключен от обектите за ремонт. До следващото правителствено заседание регионалното ведомство трябва да предложи друг проект в Северна България, където според Горанов има доста по-приоритетни пътища в лошо състояние.

"С тези пари можем да свършим нещо друго. Ние ще изхарчим всички пари и даже повече. Ако говорим за приоритети, не съм сигурен, че точно този пътен участък е най-приоритетният, който може да се направи в Северна България.", казва Горанов на Павлова. Тя му отговаря, че по Аспаруховия мост "върви цялото движение от пристанището и всички ТИР-ове със зърно минават" и за това съоръжението е разбито. "Спирайте ги да не вървят при 35 градуса тези ТИР-ове", контрира финансовият министър.

В крайна сметка Борисов се съгласява с неговото искане с част от отпуснатите извънредно пари за магистрали да се поправи друга отсечка, а не мостът във Варна. Въпреки това спорът между Павлова и Горанов продължава. Според регионалния министър "пътищата в България са недофинансирани", на което Горанов отговаря, че не може да се финансират "със 67 лева на година", колкото струва годишната винетка за леки коли. "Така че, ако обичате, първо измислете някаква система за финансиране и тогава ще си говорим за пътища", допълва Горанов.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?