Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Премиерът постави ултиматум на турските строители на "Люлин"

18 коментара

Министър-председателят Бойко Борисов иска от консорциума "Мапа Дженгис" до 20 януари да му предостави точен график за изграждането на автомагистрала "Люлин", с конкретен краен пусков срок на обекта. Това съобщиха в сряда от пресцентъра на Министерски съвет.

Миналата седмица изненадваща проверка на властите и медиите на магистрала "Люлин" установи, че на обекта има едва 200 вместо обявените 1000 работника и вяла строителна активност. Магистралата трябва да е готова до края на тази година. В противен случай може да се наложим да връщаме 111 млн. евро на Европейската комисия, тъй като няма да сме спазили срока на програма ИСПА, по която се отпускат средствата.

Борисов се е срещнал в сряда с управителя на турската компания Тургут Аксакал, като на разговора са присъствали министрите на финансите Симеон Дянков и на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Очаквам, че с изготвянето на графика ще бъдат разписани ясните ангажименти и на изпълнителя, и на държавата, е казал Борисов след срещата.

От правителствения пресцентър съобщават още, че по време на срещата турските изпълнители са се оплакали от трудностите при изграждането на обекта, както и от предишното правителство, което "по никакъв начин не е допринесло за улесняване на работата им и бързото изграждане на магистралата“.

Те са дали за пример фактът, че разрешителното за строеж е издадено месеци след стартирането на строителните дейности. Освен това държавата не е имала и пълна собственост върху терените и незавършилите отчуждителни процедури са спъвали значително плановете им. Друг сериозен проблем бил, че държавата тогава не е изпълнила ангажимента си да помогне с преместването на инфраструктурата, попадаща в трасето на магистралата. Предходното правителство позволило мащабно препроектиране на всички мостове и тунели и е забавило одобрението им с една година.

За решаването на всички тези проблеми ръководството на консорциума още през 2007 г. имало срещи с тогавашните министри Асен Гагаузов и Петър Мутафчиев, както и с изпълнителния директор на пътния фонд Веселин Георгиев. От тези разговори обаче не са последвали никакви мерки, са обяснили от турската фирма.

В заключение премиерът Борисов заявил, че за съжаление бездействието на правителството на Сергей Станишев е дало възможност на изпълнителя на проекта да удължава сроковете и да иска допълнителни средства за довършването на автомагистрала "Люлин", от което щетите за държавата са много сериозни и тепърва ще се уточняват.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. morskiq56
    #19

    Да вървят да си строят в Анадола..........Да дойдат японци или южнокорейци.Или янки,или немци.Може канадци или австралийци........Турция няма място в Европа............

  2. един
    #18

    на загубени пари. Затрити по особено лежерен начин...

  3. craghack
    #17

    Пак неутчождени терени, всичко натресено в полето на строителя.... Мила родна картинка.

  4. Мостовак
    #16

    Рязаните да не се оправдават с организационни причини, защото си има процедура за решаването на проблемите. Ами да кажат техните работници защо получават 3-4 пъти по-големи заплати и нашите строители. Така ще бъде докато НЯМАМЕ ПРОФСЪЮЗИ, които да ги натирят в миша дупка.

  5. Мостовак
    #15

    Рязаните да не се оправдават с организационни причини, защото си има процедура за решаването на проблемите. Ами да кажат техните работници защо получават 3-4 пъти по-големи заплати от нашите строители. Така ще бъде докато НЯМАМЕ ПРОФСЪЮЗИ, които да ги натирят в миша дупка.

  6. анализатор
    #14

    Хората са се ориентирали правилно - казваш „Станишев е веновен“ и получаваш разбиране.

  7. "Ултиматум" ли??!!
    #13

    Каквото е написано в договора, само то е важно!Всички други изцепки НЕ ВАЖАТ!Даже и "ултиматумите".

  8. 4040
    #12

    Bat Boiko!

  9. 345
    #11

    Не виновен Станишев.За всичко е виновен Бай Тошо, че не е направил пътища и магистрали.

  10. А бе, боклук!
    #10

    Знаеш ли с какви темпове се строят турските магистрали?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.