"Престиж-96" разширява производството си с нова база в село Леденик

Инвестицията на фирмата от Велико Търново възлиза а 6.5 млн. лв.

Компанията за производство на бисквити и вафли "Престиж-96" ще инвестира близо 6.5 млн. лв. в нова производствена база в село Леденик, Велико Търново.

Това съобщи Министерството на икономиката, където изпълнителният директор на дружеството Дарина Стоянова получи сертификат за инвеститор клас "А" от заместник-министъра на икономиката Лъчезар Борисов.

Проектът на компанията предвижда закупуване на нова производствена база в село Леденик, община Велико Търново и внедряването в експлоатация на нови производствени мощности и оборудване.

Размерът на инвестицията възлиза на обща стойност 6 479 000 лева. Финансирането се осигурява със собствени средства. Очакванията са да бъдат открити 150 нови работни места.

Историята на "Престиж-96"


Историята на компанията започва на 17 януари 1996 г. във Велико Търново, когато двама млади предприемачи - Антон Танев и Георги Георгиев създават фирма "Престиж-96". Името не е избрано случайно. По думите им целта е качество и затова избират "Престиж", а 96 не е годината, а броят на първите от тях произведени вафли. С днешна дата те са милиони.

През 2012 г. "Престиж-96" промени собствеността си и днес контролният пакет от акции се притежава от два международни инвестиционни фонда - TRG Management LP и Stage Capital.

През октомври 2013 г. отвори врати изцяло новата производствена база на компанията. Тя е разположена на площ от 28 400 кв.м. Отличава се с модерни и високо технологични производствени линии и с иновативна складова система.

Контролът на качеството се осъществява на няколко специализирани нива чрез лаборатории за изследване на физико-химични и органолептични индикатори. Заводът разполага с професионално оборудване за микробиологичен анализ и провеждане на множество изследвания, проучвания и тестове на нови продукти.

Компанията е сред най-големите производители на захарни изделия в страната. Продуктите им – бисквити, вафли и мини кейкове присъстват в пазарите на повече от 25 държави по света.

Финансови показатели

През 2018 г. компанията отчита спад на приходите от продажби с над 10 млн. лв. спрямо година по-рано. Оборотът ѝ възлиза на 64.1 млн. лв., а печалбата ѝ на 9.5 млн. лв., показва финансовият отчет на дружеството. Този за 2019 г. все още не е публикуван. За "Престиж-96" работят около 620 души.

По-ниските приходи на компанията през 2018 се дължат на планирано преструктуриране на бизнеса и търговската политика на компанията. "Престиж-96" запазва стабилна лидерска позиция във всяка от трите категории, в които оперира – бисквити, вафли и мини кейкове, с общ пазарен дял в стойност 21.6% за 2018 г. по данни на "Нилсен" (Nielsen).

Марките, с които компанията оперира на българския пазар, са "Хипер", "Споко", "Троя" и "Ная" при вафлите и "Траяна", "Роден край", "Мираж", "Престиж", "Насладки" и Prestige Müsli при бисквитите.

Споделяне

Още от Бизнес