Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Престиж-96" разширява производството си с нова база в село Леденик

Инвестицията на фирмата от Велико Търново възлиза а 6.5 млн. лв.

0 коментара
"Престиж-96" разширява производството си с нова база в село Леденик

Компанията за производство на бисквити и вафли "Престиж-96" ще инвестира близо 6.5 млн. лв. в нова производствена база в село Леденик, Велико Търново.

Това съобщи Министерството на икономиката, където изпълнителният директор на дружеството Дарина Стоянова получи сертификат за инвеститор клас "А" от заместник-министъра на икономиката Лъчезар Борисов.

Проектът на компанията предвижда закупуване на нова производствена база в село Леденик, община Велико Търново и внедряването в експлоатация на нови производствени мощности и оборудване.

Размерът на инвестицията възлиза на обща стойност 6 479 000 лева. Финансирането се осигурява със собствени средства. Очакванията са да бъдат открити 150 нови работни места.

Историята на "Престиж-96"


Историята на компанията започва на 17 януари 1996 г. във Велико Търново, когато двама млади предприемачи - Антон Танев и Георги Георгиев създават фирма "Престиж-96". Името не е избрано случайно. По думите им целта е качество и затова избират "Престиж", а 96 не е годината, а броят на първите от тях произведени вафли. С днешна дата те са милиони.

През 2012 г. "Престиж-96" промени собствеността си и днес контролният пакет от акции се притежава от два международни инвестиционни фонда - TRG Management LP и Stage Capital.

През октомври 2013 г. отвори врати изцяло новата производствена база на компанията. Тя е разположена на площ от 28 400 кв.м. Отличава се с модерни и високо технологични производствени линии и с иновативна складова система.

Контролът на качеството се осъществява на няколко специализирани нива чрез лаборатории за изследване на физико-химични и органолептични индикатори. Заводът разполага с професионално оборудване за микробиологичен анализ и провеждане на множество изследвания, проучвания и тестове на нови продукти.

Компанията е сред най-големите производители на захарни изделия в страната. Продуктите им – бисквити, вафли и мини кейкове присъстват в пазарите на повече от 25 държави по света.

Финансови показатели

През 2018 г. компанията отчита спад на приходите от продажби с над 10 млн. лв. спрямо година по-рано. Оборотът ѝ възлиза на 64.1 млн. лв., а печалбата ѝ на 9.5 млн. лв., показва финансовият отчет на дружеството. Този за 2019 г. все още не е публикуван. За "Престиж-96" работят около 620 души.

По-ниските приходи на компанията през 2018 се дължат на планирано преструктуриране на бизнеса и търговската политика на компанията. "Престиж-96" запазва стабилна лидерска позиция във всяка от трите категории, в които оперира – бисквити, вафли и мини кейкове, с общ пазарен дял в стойност 21.6% за 2018 г. по данни на "Нилсен" (Nielsen).

Марките, с които компанията оперира на българския пазар, са "Хипер", "Споко", "Троя" и "Ная" при вафлите и "Траяна", "Роден край", "Мираж", "Престиж", "Насладки" и Prestige Müsli при бисквитите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.