Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Претендентите за “България Ер” намаляха на четирима

12 коментара
Претендентите за “България Ер” намаляха на четирима

Четири фирми подадоха документи за съответствие с предварителните квалификационни изисквания в конкурса за продажбата на близо 99,99% от капитала на “България Ер” до изтичането на крайния срок – 28 юли. Това съобщиха от Агенцията за приватизация във вторник.

Така намаляват претендентите за авиокомпанията, чиито конкурсни документи бяха купили седем дружества –“Балкан Хемус Груп”, италианската “Еър Уан”, която игра с централата и с регистрирано в България дружество, “Йорк България Инвестмънтс Лимитед”, британската “Транс Атлантик Авиейшън”, “Австрийски аеролинии - Австрия” и Българска пощенска банка.

Сега от надпреварата се отказват британското дружество и Австрийските аеролинии. “Еър Уан” е останала да участва с българското си дружество. Комплектът конкурсна документация, купен от Българска пощенска банка, се оползотворява от гръцката “Ейгиън Еърлайнс”, за която имаше информация, че участва и сега вече официално е подала документи за допускане във втория етап на конкурса. Зад “Йорк България Инвестмънтс Лимитед”, която при закупуването на конкурсната документация още нямаше регистрация, според запознати стои гръцко-американско-израелският консорциум, участвал и в приватизацията на гръцкия авиопревозвач “Олимпик” със специално създадено за целта дружество. “Йорк” ще е и единственият финансов кандидат инвеститор, какъвто се допуска според стратегията за приватизацията на “България Ер”.

До края на седмицата - 4 август, Агенцията за приватизация трябва определи допуснатите участници на финалната права. Те ще имат право да закупят до 7 август информационен меморандум за дружеството и да подадат предварителни оферти до 17 август.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Antant
    #14

    Само някой глупак или играчите на бившите министри на транспорта Пламен Петров и Николай Василев могат да участват в кухата компания. Вместо МВР, НСБОП, НСС и разбира се ВКП да разследват кой е отговорен за изваждане на парите от бюджета за създаване на компанията, днес говорим за нейната приватизация. Престъпна и безотговорна власт!

  2. Българан
    #13

    Дали за "кухата" България Ер ще вземат повече пари отколкото за далеч не кухия "Балкан" плюс хотелите Плиска и Черно Море, плюс офиси из всички значими европейски столици??

  3. вп
    #12

    Помниш ли колко беше дългът на Балкан (180 млн. долара) и че компанията се продаде ден преди ликвидация. Стига митове!

  4. Българан
    #11

    Това за дълга на Балкан е балъци за оправдаване на далаверата! Колко от този дълг беше изплатен на държавата, т.е. нас данъкоплатците?? Нито стотинка! И къде отидоха парите от хотелите, офисите, самолетите?? Костов и Божков трябва много да пишат пред прокурора и да им вземат неплатена отпуска в следствието да могат добре да си припомнят как направиха далаверата!!

  5. 1
    #10

    Той окраде авиокомпанията.

  6. Авио
    #9

    глупак,който знае само да ругае без д0а му е ясно за какво става дума.Коств не е окрал нищо. Балкан ер беше с повече от 70 мил. дългове и де-то успя да е продаде е голяма печалба.BMW прода-де ROVER зА ЕДИН ПУНТ защото беше в дългове до ушите.Главният директор бе изритан за неспособност,защото той бе взел заемите.ПИТАМ Кого уволниха или наказаха за дълговете на Балкан Ер.НИКОЙ!!!Виновниците бяха всички директори на Балкан ЕР.Взимали са керосин от другади и не са плащали.Не са плащали летищни такси.Накрая там имаше некадърници за начални-ци.Един от тях след като се върна от така желаната чужбина прави за една седмица ЕДИН мил.долора загуба от нехаиство,некадърност или мързел-всичко заедно.

  7. Самолет
    #8

    Някой по долу сигурно знае по добре колко са дълговете.180 мил.Авио ги е по -намалил,но и неговите са достатачни за банкрит.ЗАЩО??? българина взима отношение като не са му ясни нещата??????????Престанете да ругауте Костов само и само за да има ада кажете нещо.Костов се опита да стъпи на много бандити на врата,но не успя.Блафираха го самите негови хора.

  8. Иванчо
    #7

    Може би Antant е също прав.Според тази схема пак някой ше си напълни джобовете с пари.Много хитроС държавни пари пак часни джобове пълни.

  9. mija
    #5

    Отиваме в ръцете на гърците !!!По време на Възраждането без да имаме собствена държава сме се преборили с инвазията на гърците , а сега уж при наличие на собствена българска държжава отиваме бавно и полека в ръцете на гърците -Глобул/Космоте/ОТЕ/Интраком;парите за туризма ни от ЕС ще ги управлява гръцка фирма,европейския комисар за Б-я -г-н Коркулас; унищожиха без всякаква реакция от наша страна най-перспективната ни лекоатлетка Ивет Лалова ; ТЕЦ Бобовдол ;Пощенска банка е 100 % гръцка собственост ,а сега вземат и авиотранспорт

  10. Гъбарко
    #4

    Дано да има какво да купят, че както са се развихрили във България Ер, може да не им оставят нищо...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.