Преустановяването на присъствените занятия ще се определя локално

1335 мобилни екипа ще връщат в училище децата от рисковите групи

Преустановяването на присъствените занятия ще се определя локално

Учебната година ще започне присъствено, като решението за преустановяване на присъствените занятия ще се определя локално, според нивата на заболеваемост - колко болни ученици и учители има, и ще се решава на ниво училище и населено място, обяви министърът на образованието и науката Николай Денков. Според него предимството на този подход е, че няма нужда да бъдат затваряни училищата във всички населени места заради висока заболеваемост в съответния областен град, разясни министърът.

Той каза това след края на среща в Министерския съвет на координационното звено по механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

Образователният министър заяви, че правителството ще спазва принципа училищата да бъдат затваряни последни и отваряни първи. Напълно неприемливо е да бъдат отворени фитнеси и нощни заведения и в същото време да бъдат затваряни училищата, каза Денков.

От 16 септември ще започнат работа мобилните групи, които са ангажирани с връщането на децата от рискови групи в училищата и детските градини, съобщи още министър Денков. Досега това е ставало между 15 и 30 октомври. Сформирани са 1335 екипа, които ще търсят децата вкъщи. В тях се включват 19 915 преподаватели, социални работници, полицаи, представители на общините и областните управи, регионалните управления на образованието и регионалните здравни инспекции.

Според социалния министър Гълъб Донев целта е със съвместни усилия да се предотвратят негативните последствия от пандемия и да се гарантира успешното протичане на учебната година, както и максималното обхващане на децата от образователната система.

През септември и октомври предстои да бъдат посетени над 20 500 деца. Освен да убеждават родителите за ползата от образованието, екипите по обхват могат да им предложат подкрепа за намиране на работа и социално подпомагане. В някои случаи експертите могат да съдействат на семействата дори за адресна регистрация.

За последните три учебни години обратно в образователната система са върнати над 61 734 деца, от които 2665 са отпаднали отново, съобщиха от МОН. Други 25 299 са новоотпаднали и необхванати от учебната 2017-2018 г. насам.

Анализът на министерството показва, че в момента близо една четвърт от записаните в предучилищно или училищно образование са в риск от отпадане. Този дял се е увеличил заради дългите периоди на дистанционно обучение през последните две учебни години. Най-големи са рисковите групи в Пловдив, Сливен, Стара Загора, София-град, София-област, Бургас и Пазарджик. В Шумен, Ямбол и в столицата процентът на необхванатите в образователната система се е увеличил от 10 на 13%.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво цели разследването на ДАНС и МВР за скъпия ток?