Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Превозвачи искат да не плащат тол такси, когато вършат обществена услуга

2 коментара
Превозвачи искат да не плащат тол такси, когато вършат обществена услуга

Автобусните превозвачи поискаха да не плащат тол такси, когато извършват превози по републиканската, областната и общинската транспортни схеми. Аргументът им е, че извършват обществена услуга по сключени договори възложени с обществени поръчки и нямат право да променят цената. Това стана по време на срещата на новия транспортен министър Росен Желязков с депутатите от парламентарната комисия по транспорт и представители на бранша.

От 16 август 2019 г. превозните средства над 3.5 тона ще плащат тол такси за изминато разстояние. Техният размер обаче все още не е ясен.

През октомври Световната банка ще обяви предложението си за тол таксите, а решението за размера им ще бъде взето от правителството по-късно, каза Светослав Глосов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" пред журналисти на строителен форум в София.

Превозвачите се оплакаха, че още нямат яснота за цените на тол таксите и не могат да планират разходите си за следващата година. Освен това съгласно подписаните договори нямат право да увеличават цената на билетите, заради спечелените обществени поръчки. Посочиха и, че имат задължение да возят на преференциални цени 12 категории пътници по наредба от 1991 г. Сред тях е безплатен превоз на деца и военноинвалиди, по-ниски цени на билетите за ученици и пенсионери. За това те получават компенсации от държавата, но те не покривали разходите.

Транспортният министър Росен Желязков и депутатите обаче подминаха с мълчание това тяхно искане.

Превозвачите поискаха и корекция на наскоро приетите промени за задължителни колани в автобусите и монтирането на видеорегистратори. Те бяха приети след трагичния инцидент с автобуса край Своге, при който загинаха 17 души. Срокът за монтирането на коланите е 9 месеца, а поставянето на видеорегистраторите - 18 месеца.

Превозвачите настояват първо държавата да си влезе във функциите и да следи дали пътниците си поставят коланите. Аргументът е, че и при двата инцидента - този край Своге и на магистрала "Тракия", колани в автобусите е имало, но почти никой не ги е поставил.

От изказването на представителите на бранша стана ясно, че те нямат намерение да монтират колани в стари автобуси, произведени преди 2007 г., заради множеството неясноти в закона и липсата на информация.

Противоречива е и информацията за това колко автобуси трябва да монтират колани. Превозвачите цитираха данни на КАТ, според които регистрираните автобуси у нас са около 30 000. От тях около 5000 са произведени след 2007 г. и са оборудвани с колани. Не е ясно от останалите автобуси колко трябва да поставят. Говори се за около 8000, но това ще стане ясно при регистрацията им.

Превозвачите искат още да се улесни и достъпът на работна ръка от трети страни за техния бранш, защото няма шофьори, монтьори и електротехници.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Стилиян
    #2

    Започвам да се изнервям от постоянното блеене на разни сдружения на разни предприемачи. Постоянно някой им пречи нещо да спечелят/но карат задължително Мерцедеси/, почти са на ръба на фалита/но не издават билети на всички - чиста кражба/, държавата ги задължавала да подобрят сигурността в транспортните средства/нарушавали им бизнес плановете, защото трябва да отделят пари/. Както казва един приятел "Всяко малко гущерче иска да стане голям крокодил". Дали тези предприемачи въобще знаят какво се случва

  2. Milenca
    #1

    С тол таксите отново по български -реално е невъзможно да се направи прогноза не за след година, а даже и след 3 месеца. Бизнесът вече търси претекст за внос на работна ръка от чужбина, доколкото разбирам от бившите съветски републики. Май етнически руснаци отново? За да станат тук 1 милион ли?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.